Hediye Muffin Kavanozu

Muffin kavanozundan hediye olur mu?... derseniz
Tabi ki olur derim. Neden olmasın. Kuzenim evlendikten sonra ilk defa evine gideceğiz.  Ben de ne yapsam diye düşünürken bloglarda gördüğüm bu etkinlik aklıma geldi ve hemen hazırlıklara giriştim.  İlk olarak nasıl bir muffin hazırlamak istediğinize karar verin, sonra da nasıl bir kavanoz kullanmak istediğinize.  Bundan sonrası kolay.

Ben muffini kakaolu ve bitter çikolatalı hazırladım. Yaklaşık olarak 12 muffin elde edersiniz.  Dileyenler üzerine bitter çikolatalı bir krema da hazırlayabilirler.  Ama ben hamuru muffin kalıplarına koyduktan sonra üzerine esmer şeker serpiştirmeyi daha çok tercih ediyorum.  Üzerindeki ışıltılar güzel görünüyor pişince...Muffinler pişerken sıcacık bir içecek hazırlayın.Benim tercihin kahve ya da sıcak çikolata olurdu.  Evin en sıcak yerine geçip perdeyi açıp yağan karı seyredin. Çünkü şu an bir çok ilde çok güzel kar yağıyor .........



Hediye kavanozunun içinde kuru malzemeler yer alıyor.  Sıvı malzemeleri hazırlayıp karıştırdıktan sonra genişçe bir kapta kuru malzemeleri de karıştırarak, yavaş yavaş sıvı karışımın içine eklenecek.

Malzemeler          :

Kuru malzemeler:
2 su bardağı un
1,5 su bardağı şeker
1 çorba kaşığı kakao
150 gr. bitter çikolata
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Sıvı malzemeler:
2 yumurta
150 gr. tuzsuz tereyağı
1 çay bardağı süt

Hazırlanışı          :

1- Kuru karışımın hepsini geniş bir kapa alın ve bütün karışımı bir tel çırpıcı ile iyice karıştırın.  Her yerinin iyice karıştığından emin olun.
2- Yumurtaları ve tereyağını iyice karıştırarak krema haline getirin ve sütü yavaşça ekleyerek karıştırmaya devam edin.  Süt tamamen karıştığında kuru malzemeden birer kaşık ekleyerek, bir spatula yardımıyla içerden dışarı doğru aktararak hamur haline getirin.
3- Muffin kalıplarına, muffin kağıtlarını yerleştirin ve içine karışımdan koyun.Önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında yaklaşık 15 - 20 dakika pişirin.
4- Muffinler pişince 5 dakika tepsiden çıkarmadan dinlendirin, birazda tel ızgara üzerinde dinlendirin ve servis  yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...