Jalapeno Biber Turşusu


En sevdiğim acı biber Jalapeno biberi.Acıyı sadece jalapeno biber turşusunda seviyorum.Yalnız dikkatli olun gerçekten çok acı.Genelde turşu yapmam.Sadece kornişon turşu yapardım,yoğurtlu salatalarda kullanmak için (bu sene hazırlayamadım ama henüz geç değil sanırım hala bulabilme şansım var).Yoğurtlu salataların içine ufak ufak doğra ,harika bir lezzet verir.Sandviç ve hamburgerlerde de kullanırım.İki yıldır da Jalapeno biberini keşfettim.Taze olarak semt pazarında bulabiliyorum turşu zamanı gelince.Aslında derin dondurucuda da saklayıp taze olarak, yemeklere doğranıp kullanılabilir.

Semt pazarlarında çok taze sebzeler bulabilirsiniz.Gezmeyi en sevdiğim yerlerden birisidir semt pazarları.Karmaşası bile güzel.Harika yeşillikler,parlak ve göz alıcı meyveler,yöresel sebzeler,örgülerim için çok güzel ihraç fazlası örgü iplikler,farklı amaçlarda kullanılabilecek kumaş parçaları,düğmeler,rengarenk dantel parçaları kısacası benim ilgilimi çekecek çok şey bulabiliyorum.

Bu biberin tadı süper.Turşuyu kahvaltıda peynir ile tüketmek en iyi tercihlerden.Eğer çok acı yiyemiyorsanız çekirdeklerini ve damarlarını çıkarabilirsiniz.Acı seviyesini bir nebze azaltır.Aynı şekilde biberin damarlarını ve çekirdeklerini çıkarıp küçük küçük doğrayıp yemeklerinizde kullanabilirsiniz.Derin dondurucunuzda yer varsa kış için saklayabilirsiniz doğradığınız biberleri.

Turşu hazırlanırken ,jalapeno biberi iki farlı şekilde hazırlanıyor.Birincisi; biberleri suda yada buharda pişirmek ,ikincisi; közlemek.Ben közlemeyi tercih ettim.Közlemeyi de fırında yapabildim ama odun kömüründe közlemeyi daha çok tercih ederdim.Biberler ile çalışırken mutlaka eldiven kullanmaya çalışın.Yoksa bir hata yapıp elinizi yüzünüze yada gözünüze sürerseniz yanarsınız.Bu arada elinizden uzun süre gitmiyor acısı.Turşuyu hazırlarken sirkeyi bol miktarda kullanıyorsunuz ve şeker de ekleniyor, bu biberin acısını alıyor bazı biberler nerdeyse hiç acı olmuyor.O zaman daha lezzetli oluyor bana göre tabi, acı sevenler için hoş olmayabilir.Şekerini damak tadına göre ayarlayabilirsiniz.Nasıl isterseniz öyle hazırlayın ama az olmasın derim.Kış hazırlıkları yaparken bol miktarda hazırlar kullanırım.Kavanozların ağzı sıkı kapandığında hava almadığı sürece kış boyunca bozulmadan duruyor.

Ben turşuyu 2,5 kg. jalapeno biberinden hazırladım.5 adet orta boy kavanoz turşu çıktı.Yani 500 gr. jalapone biberinden 1 orta boy kavanoz çıkıyor, tarifi bir kavanozun nasıl hazırlanacağına göre yazacağım.Siz ona göre aldığınız biber oranında malzemeyi çoğaltabilirsiniz.

Malzemeler             :

500 gr. jalapeno biberi
1 çorba kaşığı şeker
1 çorba kaşığı deniz tuzu
6-7 diş sarımsak
4-6 tane karabiber
Yarım demet maydanoz
Üzüm sirkesi
Su  

Hazırlanışı            :

1- İşlemlere başlamadan önce kullanacağımız suyu kaynatıp soğutun.
2- Jalapeno biberini bol su ile yıkayın.Saplarını biraz kısaltın ve kağıt havlu ile kurulayın.Fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve biberleri üst üste gelmeyecek şekilde sıralayın.Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.
3- Pişen biberleri fırından çıkarınca 10 dakika dinlendirin.
4- Geldik kavanoza yerleştirmeye; en alta 1çorba kaşığı deniz tuzunu dökün.Üzerine Biberleri yerleştirmeye başlayın.Doldururken aralarına sarımsak ve tane karabiberleri yerleştirin.
5- Kavanozun üst kısmını çok doldurmayın.
6- Üzerine 1 çorba kaşığı şekeri dökelim.Kuru malzemeleri yerleştirdikten sonra sıvıları ekleyin.
7- Kavanozun 3/4 'ü kadar sirke ekleyin 1/4 oranında da su ekleyin.
8- En üste de maydanozu yerleştirip kavanozun kapağını kapatın.Tezgahın üzerine bir havlu serin ve kavanozları üzerine yerleştirin.Eğer kavanoz akıtırsa uzun bekletmeyin ya da buzdolabında muhafaza edin.Kapağı iyi kapanıp su akıtmamış ise kış için saklayabilirsiniz.Bir kaç gün güneş gören bir yerde dursun.Ara sıra kavanozları sallayın şeker ve deniz tuzunun erisin.10 günde turşu hazır olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...