Ballı Portakallı Enginar


Bu arada yazmak istediğim bir sürü tarif  de birikti.Bugün yazma işini biraz hızlandırmak istiyorum.Hazır enginar zamanı gelmişken yeni keşfedilen harika bir ballı portakallı enginar tarifini paylaşmak istiyorum.Portakallı kereviz pişiriyordum ama enginarı sade portakal ile hiç hazırlamamıştım, sonra neden olmasın diyerek kolları sıvadım ve mutfak önlüğünü geçirip başladım hazırlıklara...Enginar ile hazırlanan birçok tarif denedim ama birçoğu hüsranla sonuçlandı.Sanırım damak tadınıza çok uyan bir sebze değil bizim için, sonradan tanıştığımız ve sadece çok çok sağlıklı olduğu için tüketmek zorunda hissettiğimiz sebzeler arasında.Nasıl pişirsem bizim için daha iyi olur derken bir tarifi yemeden saf dışı bırakmak zorunda kaldım.

Enginar özellikle karaciğer için çok faydalı bir sebze.Doğal beslenmeye önem verdiğim için mutlaka tüketmek istiyorum.Bu arada bir sürü tarif araştırması yaptım.Elimde değişik kaynaklardan toparladığım epey bir arşivim oldu enginar ile hazırlanan ve incelemeler başladı.Benim ilgimi çeken tarif bezelye, havuç ve patates garnitürü ile hazırlanan portakallı enginar tarifi birinci geldi,yemek tarifini oluşturmak için ben garnitürü sevmediğim için sade hazırlayıp tarifte değişiklikler yaptım.Tarifi bir gazete sayfasından bulmuştum o yüzden temel tarif kime ait bilmiyorum ama ben o tariften yola çıkarak daha farklı bir yemek pişirdim.Garnitürü eledim, portakal suyunu biraz çoğalttım ve bol soğan doğradım ve lezzetli bir zeytinyağlı yemek oldu.

Zeytinyağlı yemeklerde genelde şeker kullanılır belli bir miktar ama ben bu tarifte bal kullandım.Mümkün olduğu kadar doğal ürünler kullanmaya dikkat etmek istiyorum.Şeker tüketimini en aza indirmek istiyorum içine katılan mısır nişastasından dolayı fazla kullanmaktan korkuyorum açıkçası...Enginarı faydalı olsun diye pişirelim derken içinde sağlıksız malzemeler olsun istemedim, o yüzden bal kullandım.Portakalı da taze sıkılmış olarak kullandım.

Yemeği pişirirken her enginar çanağı için bir su bardağı portakal suyu ve bir tatlı kaşığı kadar bal kullandım.Kaç tane enginar pişirmek isterseniz ona göre ayarlamayı yapabilirsiniz.

Bu arada enginarları mevsiminde alıp derin dondurucuda saklayıp istediğiniz zaman pişirebilirsiniz.Enginar satan yerlerde derin dondurucuya koymak için istediğiniz sayılarda poşetler hazırlıyorlar, öylece limonlu suyu ile birlikte derin dondurucuya yerleştirip, kış için saklayabilirsiniz.İstediğiniz zaman pişirin.Zeytinyağlı yemek olduğu için 3-4 gün buzdolabında hiç bozulmadan durabiliyor.5 malzemeden oluşan harika bir enginar yemeği...

Malzemeler       :

4 enginar
4 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
2 kuru soğan
1 çorba kaşığı bal
1 çimdik karabiber
1 çimdik tuz

Hazırlanışı        :

1-İlk işlem olarak portakalları meyve sıkacağından geçirip suyunu çıkarın.Biraz posasından alıp portakal suyunun içine ekleyip karıştırın.
2-Soğanları yemeklik doğrayın ve varsa düdüklü tencerenizde kavurun.Soğanlar pembeleşince içine portakal suyunu ve balı ekleyin.Bol miktarda portakal suyu olmalı içinde.Enginarları içine ekleyin.Tuz ve karabiberleride ekleyip düdüklünün kapağını kapatın.
3- Düdüklü tencerenin kapağını kapatın ve 22 dakika sebze modunda pişirin.Eğer normal tencerede pişirecekseniz portakal suyunu biraz daha fazla olmasına dikkat edin ,daha çabuk buharlaşacaktır.Enginarlar yumuşayana kadar kısık ateşte pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...