Kremalı Mantarlı Tortinelli



Tortellini gibi içi dolgulu İtalyan makarnalarını hep mantar + krema sosu ile servis yapmayı tercih ederim.Zamanınızın az olduğu, karnın zil çaldığı, nefis kokuların hızla yayılmasını istediğinizde hemen mantarları doğramaya başlayın.Makarna pişme süresinde hazır olan pratik ve çok lezzetli bir tarif.Makarnaları bu şekilde pişirmeye bayılıyorum.Tortellini makarnayı ilk aldığımda çok az var ama yanına bir şeyler yaparım yeter demiştim.Pişirince üç kişiye yetecek kadar makarna oldu.Makarna bitti ,diğerleri kaldı.Aslında makarna hamurunu açıp kendim hazırlamak istiyorum ama deneyemedim.Sebzeli (ıspanaklı,domatesli) makarnalarda hazırlamak  istiyorum.Zamanımın olduğunda hazırlayıp bir denemek istiyorum.Ev yapımı makarnayı annem ile birlikte hazırlardık ara sıra.Annem makarnayı hazırlarlar, kurutur ve kış için saklardı.Bana yollar her yıl, ben de o makarnaları çorba hazırlarken kullanırım.Bu yazıyı yazarken yaptığımız ev mantılarını da bu sos ile sunabileceğimiz aklıma geldi.Aslında kesinlikle kullanılabilir.En kısa zamanda denemeyi düşünüyorum.


Malzemeler           :

1 paket tortellini makarna ( peynirli ya da ıspanaklı )
1 paket mantar
100 gr. süt kreması
1 çay kaşığı tuz
Biraz karabiber
Maydanoz

Hazırlanışı             :

1- Tortellini makarnayı tuzlu suda haşlayın ve süzün.
2- Mantarları yıkayın ve doğrayın.Bir yanmaz tavada yağ koymadan pişirin.Mantarları suyu çekilince kremayı ekleyin ve beş dakika kadar daha pişirin.Biraz tuz ve karabiber ekleyin.
3- Makarnaları mantarlı sosun üzerine ekleyin.Servis tabağına alın ve maydanoz ile süsleyin.
Bu sosu et yemeklerinin ya da ızgara etlerin yanında da servis yapabilirsiniz, o zaman mantar oranını biraz daha fazlalaştırın.Et ile mantar çok leziz olur.Bu sosu hazırlarken dilediğiniz sebzeleri de ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...