Poğaça


Şu şişko şeylerin hepsini yemeden nasıl durursun şimdi.Hem de hafta sonu benim gibi çok aç bir şekilde uyanıyorsanız.Hafta sonları, özellikle kışın kahvaltıda mutlaka birşeyler yapmayı severim.Bir de yanında çay ya da taze sıkılmış meyve suyu olursa mükemmel olur. 

Hafta sonu baktım evde ekmek yok,hava soğuk dışarı da çıkmak istemedik.Ne yapsam derken arkadaşımın verdiği poğaça tarifi aklıma geldi ve başladım hazırlıklara.Evet bu poğaçayı aklınıza geldiğinde hemen pişiremezsiniz.Bir gece önceden hazırlıkları yapmak gerekiyor poğaçaları yiyebilmek için.Pofidik pofidik ekmek gibi sade bir poğaça tarifi.Hafta sonu kahvaltıları için çok uygun.Biraz mayalanma süresi uzun ama beklemeye değiyor.Hem yoğurma kabında , hem de tepside mayalandırın, iyice pofidik olacaktır.Ben bu poğaçayı arasını açıp kahvaltılıkları yerleştirip servis yapmayı tercih ediyorum.

Pastane poğaçaları gibi pofidik ve leziz oluyor.Ben her zaman için dışarıda yapılan yiyeceklere göre evde yapılan ürünleri tercih ederim.Evde kalitesine güvendiğiniz ürünler kullanırsınız.Ayrıca bu tarifte margarin yerine sıvı yağ kullanılmış, o yüzden de birinci tercihim ev yapımı poğaçadan yana.Poğaçaların üzerinin kırmızı olmasını isterseniz mutlaka pekmez kullanın.Sonra pişirip gönül rahatlığıyla çocuklarınızın beslenme çantasına ya da işe giderken atıştırmalık / öğlen yemeği olarak çantanıza yerleştirin.Afiyetle yiyin.

Elimdeki tarifte toz şeker dokuz yemek kaşığı idi ben çok tatlı olsun istemedim biraz azalttım.

Malzemeler             : 

1 adet yumurta
1 su bardağı su
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
6,5 çorba kaşığı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
1,5 paket toz maya
Aldığı kadar un

Üzeri için;
1 adet yumurta sarısı
1 çay kaşığı pekmez

Hazırlanışı              :

1- Sütü ve suyu karıştırarak ısıtın.Parmağınızın dayanacağı sıcaklığı gelsin.
2- Yumurtayı, sıvı yağı, tuzu ve şekeri derin bir kaba alın ve çırpma teli ile karıştırın.Mayayı da ekleyin.Aldığı kadar elenmiş unu ekleyin.Çok sert olmayan bir hamur elde edin.
3- Hamuru yoğurduktan sonra sararak bir saat bekletin.Yaklaşık olarak üç katına yakın kabaracaktır mayalanma işleminden sonra.
4- Çok büyük olmayan bezeler yapın ve yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye yakın olmayacak şekilde yerleştirin.1 saat kadar da tepside bekletin.Bezeleri büyük yaparsanız mayalanma sonunda kocaman olacaktır.
5- Pekmez ve yumurta sarısını karıştırıp bezelerin üzerine sürün.Önceden ısıtılmış 220 derecedeki fırında 10 dakika pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...