Damla Çikolatalı Muffin


Uzun zamandır tatildeydim ve neredeyse kaplumbağa kadar ağırlaştım. takip ettiğim bloklarda bu kadar uzun ara verildiğinde merakla bekliyordum. Neden bu kadar ara verdiklerini de anlamıyordum. Ama şimdi çoooook iyi anlıyorum. tembellik sardığında insanın dört bir yanını ,  kovmak zor geliyor. neyse umarım bundan sonra sıkı bir şekilde geri dönebilirim. Daha önce bahsettiğim gibi bunda sonra birçok alanda yazılarda ekleyebilirim diye düşünüyorum. şu an için yazabileceğim 25 başlık seçtim. Bakalım 25 günde bitirebilecek miyim.   :)))) Bu ilk yazım geriye kaldı 24 tane.........

Bu muffini kuzenim Neslihan hazırlamış. Ben uzun zamandır evde hamur işleri hazırlamayı bıraktım. Biraz kilo verene kadar da hazırlamayı pek düşünmüyorum. Kilo vermek de biraz zor oluyor ama bakalım. Denemeye başladım. Bugün izlediğim bir belgeselde aynı yemeğe devam edip daha çok süt ürünleri ile beslenilirse olduğunda daha fazla yağ yakıldığından bahsetti. Biraz az yemek, daha fazla egzersiz ve süt ürünleri ile bakalım ne kadar kilo verebileceğim.


Muffini damla çikolata yerine dilerseniz donmuş meyvelerle de hazırlayabilirsiniz. Kendi damak zevkinize göre tercihlerde bulunubilirsiniz.                           

Malzemeler        : 

2,5 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
100 gr. margarin
1 su bardağı süt
1 adet yumurta
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı damla çikolata

Hazırlanışı         :

1- İşleme başlamadan önce unu eleyin ve içinde un topları kalmamasını sağlayın. Elinizde ezerek dağıtın.
2- Şekeri, unu ve yağı karıştırın. Bütün karışımın güzelce birleşmesini bekleyin. Hep aynı yöne ve yavaşça karıştırın.
3- Sütü ve yumurtayı da ekleyerek yavaşça hamura yedirin. Damla çikolatanın birazını ayırın ve hamurun içine ekleyin.
4- Muffin kalıplarını yağlayın ve karışımdan birer kaşık koyun. Üzerlerine damla çikolatalardan birkaç tane atın ve önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında üzeri pembeleşene kadar pişirin.
5- Biraz dinlendirin ve servis yapın.    Afiyet Olsun......


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...