Mantarlı Gözleme


Kolayca hazırlayabileceğiniz bir ısırıklık gözlemeler.Bu gözlemeleri hazırlayalı epey bir zaman geçti aslında ama yazmaya fırsat bulamadım.Hırsızlar evimize girip fotoğraf makinemizi çalınca, elimde yazılmayı bekleyen tarifleri sıraya koymaya çalıştım.En azından yazılacak tarifleri bitirmiş olurum.Şu an resim yapmaya ara verip yazmaya başladım.Kimler okuyordur bilmiyorum, tanımıyorum ama dünyanın değişik yerlerine ulaşmak çok güzel bir duygu.Sanal alemin bu yönünü çok seviyorum.Normalde ulaşamayacağın bir sürü eve konuk oluyorsun.
Ben de bir sürü değişik tarifler ile tarif defterimi genişletiyor, değişik lezzetler tadıyorum.

Bu gözlemeleri hazırlarken buzdolabında kahvaltı azalan malzemeleri kullandım.Malzemeleri önce pişirip, sonra yufkaya sarıp kızarttım.Buzdolabında az kalan peynir çeşitlerini kullanarak tuzlu kurabiye ya da  poğaça hazırlarım.Böyle bir kurabiye tarifini de paylaşacaktım ama çektiğim fotoğraflar fotoğraf makinemin belleğinde kaldı.Bu tariften farklı olarak bir başka tarif hazırladım bugün, bu tarif kurutulmuş domatesli.Sabah kahvaltıları için çok ideal denemenizi tavsiye ederim.Umarım çok yakında yazabilirim.Fotoğrafları çok güzel olmasa da ( cep telefonum ile çektim ) ..............


Gözlemeleri , bol miktarda hazırlayıp, bir kısmını derin dondurucuda başka güzel kahvaltılar için ya da yemek hazırlamak istemediğiniz günler için saklayabilirsiniz.Derin dondurucuda 2 ay kadar saklayabilirsiniz, tabi ki o zamana kadar tüketmezseniz.Derin dondurucuda birkaç dakika da hazır olabilecek yiyecekler bulundururum.Bu yiyecekleri hazırlarken de ekstra zaman harcamıyorum.Gözleme, köfte, muffin ya da kek hazırlarken biraz fazla yaparım.Bir kısmı servis edilir, bir kısmıda derin dondurucuya gider. 


Yufkayı ince uzun şeritler halinde kesiyoruz ve boylarını aynı uzunluğu getirip kullanıyoruz.Artan yufkaları atmayın ve tava böreği hazırlarken peynirli harcın içine yerleştirin.Leziz ve pratik bir börek oluyor.


Peynirli harcı ( peynir, maydanoz ve baharatlar ) hazırlayın.Artan yufka parçalarını peynirli karışıma ekleyin.Bir tam yufkayı serip yağlayın ve peynirli karışımı içine yuvarlak biçimde serin ve kızartacağınız tava büyüklüğünde katlayarak iki yüzünü de az yağ ile kızartın.Yufka parçalarından yola çıkarak güzel bir börek hazırlayın. 

Malzemeler            :

5 adet yufka
1 paket mantar
2 adet kuru soğan
100 gr. sucuk
2 adet kırmızı biber
3 adet yeşil biber
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay bardağı sıvı yağı

Hazırlanışı         :

1- Soğanı yemeklik doğrayın ve kavurun.
2- Mantarı, sucuğu ve biberleri ince uzun biçimde doğrayın.Soğanlar kavrulduğunda biberleri de ekleyerek kavurun.Yaklaşık olarak 5 dakika sonra mantarları ekleyin ve suyunu çekene kadar pişirin.Baharatları ekleyerek biraz soğumaya bırakın.
3- Yufkaları 10 cm. genişliğinde şeritler halinde kesin ve yufkanın üst kısımlarını keserek büyük bir kare oluşturun.
4- Şerit yufkaların uç kısmına karışımı yerleştirerek muska şeklinde katlayın ve tavaya çok az sıvı yağ ekleyerek kızartın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...