Kış Hazırlıkları - Menemen Konservesi















ŞİMDİ KIŞ HAZIRLIKLARI ZAMANI...Ve bende yeniden buradayım.  Kış hazırlıklarına kısa bir ara verip neler yaptığımı yazmak istedim.  Konserveler, reçeller derken bayağı kavanoz dolmuş şekilde buldum kendimi.  Kışın yazın mis gibi sebzelerini kullanmak, hazırlayacağınız yemekleri çok lezzetli kılacaktır.  Neler yaptığıma gelince şöyle sıralayabilirim: Domates konservesi, domatesli kırmızı biber karışımı ve menemen.....

Yapacaklarıma gelirsem kırmızı biber konservesi ve patlıcanlı kırmızı biber közlemesi.. yani daha çok işim var ama aslında birazda geciktim galiba. Bu yazıyı yazdıktan sonra da şeftali marmeladı hazırlığına girişeceğim.  
Daha önceden bloğa yazdığım kış hazırlıklarına bir göz atarsak, bakalım neler yazmışım;


Bu arada bu arşivi yaparken acı biber sosunu yazmadığımı fark ettim.  Fotoğraflarına ulaşırsam hemen onu da yazacağım ve reçel tariflerini de yazmadığımı fark ettim.  Hemen buraya zaman ayırıp hızla hepsini yazmam gerekiyor.
Memeneni hazırlarken acı biber kullanmadım. Siz isterseniz içine acı kırmızı biber, acı biber sosu ya da acı yeşil biberlerden katabilirsiniz. Ben domatesin kabuğunu soymadan hazırladım menemenlik sosu.  Domatesini asıl vitaminin kabuğunun altında olduğunu söyledikleri için genelde soymamaya çalışırım.  Eğer soymak isterseniz domateslerin altına artı işareti koyun ve hiç su koymadan geniş bir tencereye yerleştirin. Bu benim özel yöntemim, sonra geniş bir tepsiye boşaltın ve kabuklarını soyun.  Hemen kolayca gelecektir. Böylece suyu ve vitamini kaybolmayacaktır.

Malzemeler      :

5 kilo domates
1 kilo ince yeşil biber
3-4 diş sarımsak
1 çorba kaşığı kaya tuzu
Biraz taze çekilmiş karabiber
1 çay bardağı zeytinyağı
Kavanoz ve yeni kapak

Hazırlanışı       :

1-   Domatesleri bir güzel yıkayın ve küçük küçük doğrayın. İsteyen rondodan çekebilir ama bence doğradığınızda daha güzel olur.
2- Yeşil biberleri ince ince doğrayın.  Zeytinyağını derin bir tencereye koyun ve kavurun.  Biberlerin içine  sarımsakları ekleyin. Biberler kavrulduğunda domatesleri ekleyin.  Ara ara karıştırarak suyunu çekene kadar pişirin. İçine tuzunu ve karabiberini ekleyin.
3- Kapakları mutlaka kaynatın.  Suyunu çeken menemen sosunu kepçe ya da cezve yardımıyla kavanozlara koyun.  Eğer dışına taşarsa mutlaka bir peçete ile silin.  Yoksa hava alacaktır kapattığınızda.  Çok güç kullanmadan sıkıca kapatın ve ters çevirin.  Eğer ters çevirdiğinizde kavanozun tersinde biraz sallayın eğer yere sağlam oturmuyorsa hemen kapağı açın ve yeniden kapatın o zaman çok sağlam bir şekilde kapanacaktır.
4- Temiz bir bezin üzerine ters çevirin. 2 gün kadar dışarıda kalsın ve sonra tekrar çevirin.  Düz bir şekilde de bir gün kalsın ki dışarıya sızma var mı yada kavanozun içinde bir köpürme belirmiş mi kontrol edin.  Eğer hiç birşey yoksa dolaba kaldırın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...