Türk Kahveli Kurabiye

Yılın ilk karı geçen gün yağdı.Sokaktaki oyun oynayan çocukların heyecanı görmeye değerdi.Her bir kar tanesini yakalamak istercesine çırpınıp duruyorlardı.İnanılmaz mutluydular.Kar ve çocuklar eşittir mutluluk gibi.Biz de camlara dayanıp gözleri, karın düşüşünü seyrettik.Aheste aheste yere düşüşü ve yerde yok oluşu.Bir yandan bende yerin bembeyaz oluşunu bekliyorum.Sabah olunca perdeyi çekip bembeyaz kar görmekti hayalim.Hafta sonu çok soğuk olacağı ve kar yağacağı söylenmişti ama bizim heyecanla beklediğimiz kar bir türlü gelmedi naza çekti kendini.Baktım kar yağmayacak ben de hazırladığım kurabiyelere kar yağdırdım.

Şöyle bir güzel kar yağsaydı, sabah bizi o güzel ışığı ile uyandırsaydı yapacağımız ilk şey kalınca giyinip yağan, karın üzerinde yürümek.Yağan ilk karın üzerinde yürürken çıkan sese bayılıyorum.Kar en güzel ağaçlık bölgelerde güzel.Ağaçların üzerinde duran kar kadar güzel bir görüntü yoktur özellikle çam ağaçları çok güzel görünür kışın.Hele buzullar ayrı bir güzel...Ama ben yine de denizi ve yazı daha çok seviyorum.Kışın en makbulu kısa olanıdır diyorum.

Büyük şehirlerde yaşıyorsanız eğer,kar yağdığında yapabileceğiniz en güzel şey evin ısısını yükseltmek, kurabiye ya da kek hazırlayıp, sıcak bir içecek ile camın yanına ( özellikle peteğin yanına ) geçip yağan karın keyfini çıkarmak.Dışarıya çıkmayı düşündüğünüzde, o karmakarışık trafik korkutuyor insanı.

Malzemeler            : 

3 su bardağı un
2 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı türk kahvesi
Çeyrek fincan sıvı yağ
50 gr. tereyağı
Yarım limon kabuğu rendesi 
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat

Hazırlanışı           :

1- Kuru malzemeleri ( un,türk kahvesi,vanilya,kabartma tozu,karbonat ) derin bir kapta çırpma teli ile karıştırın.
2-Diğer bütün malzemeyi karıştırın ve unlu karışımı yavaş yavaş ekleyerek hamuru yoğurun.Fırın tepsisine yağlı kağıt serin.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp bezeler hazırlayın ve fırın tepsisine yerleştirin.Önceden ısıtılmış 175 derecedeki fırında 15 dakika kadar ya da kurabiyeler hafif kızarana kadar pişirin.
3- Kurabiyeleri biraz tepside 5 dakika kadar da tel ızgara üzerinde dinlendirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...