Kırmızıbiber Sosu


Harıl harıl kış hazırlığı içersindeyim, görende kış gelince sokağa çıkamayacak zannedebilir beni.Ama mis gibi kokan yaz yiyeceklerini görünce dayanamıyorum.Çok yoğun bir dönemdeyim bloğumla da ilgilenemedim.Kış için biber sosu hazırladı ve onca işimin arasına yazmayı sıkıştırdım.Mutfak da neler hazırlanıyor neler..Bir taraftan domates sosu , diğer tarafda da jalapeno biber turşusu.

Biber sosunu kabuklarını soymadan hazırladım.Bir arkadaşım düdüklü tencerede pişirdiğini, sonra da rondaya çektiğini ve çok pratik olduğunu söylemişti bende öyle hazırladım.Düdüklüde parça parça pişirip rondaya çekip suyunu çekene kadar pişirdim.İçinde kabukları belli bile olmadı.Biber sosunun içine biraz acı biber de ekledim.Eğer acı seviyorsanız mutlaka biraz ekleyin derim ama yemeklere eklediğinizde sakın unutmayın yoksa çok acı olur.Biber sosunun içine birazda kaynamakta olan domates sosundan ekledim nefis bir kokusu oldu.Kavanozlara doldururken biraz arttı ve hemen bir makarna sosu hazırladık ve biber sosu inanılmaz bir lezzet verdi.


Hazırladığım biber sosunu domates konservesi gibi kavanozlara sıcakken koydum.Biber sosunu çorbalarda, makarna sosunda ve kahvaltılık hazırlanan çemende kullanıyorum.Annemin hazırladığı çemenin tadına doyum olmaz.

Eğer  düdüklü tencereniz yoksa normal tencerede pişirip rondodan geçirebilirsiniz ya da kabuklarını katmak istemezseniz pişirip süzgeçten geçirebilirsiniz.Tercih sizin...

2 Küçük kavanoz domates sosu yaklaşık olarak 3- 3,5 kilodan oluyor.





Malzemeler    :

10 kilo kırmızı biber
2 küçük kavanoz domates sosu
1 bağ acı kırmızı biber
2 çorba kaşığı tuz
1 su bardağı zeytinyağı

Hazırlanışı           :

1- Kırmızı biberleri sol su ile yıkayın.İkiye bölüp içini temizleyin.Tohumlar kalmasın.Biraz suyu süzüldükten sonra düdüklü tencerenin içine koyun, 1 su bardağı su ekleyip kapağını kapatın.Acı kırmızıbiberleri de içine ekleyin.Düdüklü tencereniz öttükten sonra 15 dakika daha kısık ayarda pişirin.Bu işlemi kırmızı biberler bitene kadar tekrar edin. 
2- 2 küçük kavanoz domates sosunu hazırlayın.Eğer hazır olarak yoksa bu işlem için yaklaşık olarak 3,5 kilo domatesi rondodan çekin ve suyunu çekene kadar pişirin.
3- Bütün kırmızıbiberlerin pişmesi bitince hepsini rondodan geçirin.İçinde büyük parçalar kalmamasına dikkat edin, iyice püre haline gelsin.Tencereyi ocağa alın ve kaynayana kadar bekleyin ve ocağın altını kısığa alın.Arada bir karıştırmayı unutmayın yoksa dibini tutar.Yalnız karıştırırken dikkatli olun, çok fazla sıçrar.kapağını mutlaka aralıklı olarak kapatın ve içinde mutlaka bir tahta kaşık bulundurun.Eğer tencereniz kapağını kapatmayı unutursanız ortalık savaş alanına dönebilir.
4- Kırmızıbiberler suyunu biraz çekince, hazır olan domates sosunu ekleyin ve karıştırın.Ara karıştırarak suyunu çekmesini bekleyin.Kıvamı gittikçe katılaşacak ve rengi koyulaşmaya başlayacaktır.Rengi koyulaşmaya başlayınca ve yaklaşık olarak yarıya geldiğinde olmuş demektir.
5- Pişme işlemi tamamlanmaya yakın içine zeytinyağını ve tuzunu ekleyin.
6- Steril olan kavanozlarınıza karışım sıcakken koyun, kapağını kapatın ve ters çevirerek 3 gün bekletin.Kavanozların altına mutlaka bir bez serin.3 gün sonra çevirdiğinizde kapak içe doğru girmişse tutmuş demektir.3 günde düz olarak bekletin bir sızma yoksa kilerinize kaldırabilirsiniz.Kavanozların kapaklarını kapattığınızda ve yere ters çevirdiğinizde hafifçe sallayın eğer yere sağla oturmuş ise mutlaka tutar.Eğer bir sallanma varsa açın içinde hava çıkacaktır, sonra yeniden kapatın sorun hallolacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...