Keşkül


Uzun zamandır hiç yazı yazamadım.Her zaman ki gibi yazmam gereken bir sürü tarif birikti.Bu tarifte en eski tarif defterimden.Yaprakları sararmış, fotoğrafları dökülmüş bir defter bu.Hazırlanması çok basit, lezzeti çok hafif tam sıcak havalara uygun güzel bir geleneksel sütlü tatlı.Havalar güzelleşti ve mutfakta zaman geçirmek keyifli bir uğraş olmaya başladı benim için.Ama bunlardan daha fazla uğraşmam gereken işlerim var.Resimlerim için dosya hazırlamaya çalışıyorum ve çok zamanımı alıyor.Çünkü dosya hazırlamaya başlamadan önce bitirmem gereken çok çalışmam var.Dolayısıyla iş çok çalışan yok.Böyle çok çalışmam gereken zamanlarda tatlı yemeden duramam ve elimin altında hazır olması için dolabını ve kilerimi tatlılar ile doldururum.Sonrada ye ye dur ve kiloları düşün ........



Bu kartondan hazırlanan çiçeği de ben hazırladım.Evde bu tarz dekoratif  malzemeler ile süslemeler yapmayı seviyorum.Her zaman uğraşamıyorum ama ev için ufak değişiklikler yapmak pozitif bir enerji veriyor.Bazen kağıtlarla uğraşıyorum bazen boyalarla.Bu çiçeği de masa düzenlerken kullanacağım peçetelere uygun renklerde hazırlayıp kullanıyorum.Malzemeleri aldığımda yeniden deneyip yapılışını göstereceğim.Umarım beğenirsiniz.Sizin de değişik önerileriniz varsa mail atarsanız sevinirim.

Yaz gelince evde ufak da olsa yer değiştirmeyi herkes ister sanırım.Ben hiçbir şey yapmasan masanın ya da koltukların yerini değiştiririm.Yastık kılıflarını daha canlı renkler olmasını isterim.Baharın verdiği canlılık her yere yansır.Bu değişiklikler bizleri de canlandırır aslında.
Malzemeler           :

500 litre süt
1,5 çay bardağı su
1,5 su bardağından biraz fazla şeker
2 adet yumurta
2 çorba kaşığı pirinç unu
1 çorba kaşığı nişasta

Hazırlanışı           :

1- Geniş bir tencerede su, süt, ve şekeri iyice karıştırın.Ocağa alın ve sürekli karıştırarak kısık  kaynatın.Kaynamaya başlayınca ateşi biraz kısın.
2- Ayrı bir kapta yumurtaları çatalla çırpın.Yumurtaları önce bir küçük kaba teker teker kırıp bozuk olmamasına dikkat edin ve sonra büyük kaba alın.Nişastayı, pirinç unu ile karıştırın.Çırpılmış yumurtanın içine ekleyin ve iyice karıştırın.Topaklar oluşmamasına dikkat edin.
3 - Kaynamakta olan sütü sürekli karıştırarak yumurtalı karışımı yavaşça ekleyin.Tatlının kısık ateşte sürekli  karıştırarak tekrar kaynamasını sağlayın.Kıvamı koyulaşınca servis kaplarına alın ve oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına kaldırın.Üzerini dilediğiniz şekilde süslemeler yaparak servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...