SUSAMLI KAŞARLI POĞAÇA


Bahara aç insanların gününü aydınlatıyor güneş. Baharı seviyorum mevsim değişirken farklı meyve ve sebzeler sıkıcılaşan menülerimize değişiklik getiriyor. Bu poğaçayı yazmak için epey zamandır bekliyordum. Uzun zamandır yazı eklemeyince epey uzun listem oldu yazmamı bekleyen. Bazı fotoğrafları da hiç güzel çekememişim, vaktim olursa yeniden düzenlemem gerekecek. Poğaça ve kurabiye yapıp derin dondurucuda saklamayı tercih ediyorum. Çalışan biri olduğum için bu bana büyük bir kolaylık sağlıyor. Kahvaltı yapamadıysam yanına bir tane alırım ya da evde resim yapmaya başladıysam o günü yemek yapmadan geçirmek istiyorsam ya daaa dostlar geldiğinde haneye, telaşa kapılmadan dolabımdan çıkaracak bir kaç parça atıştırmalık bulundurmak işleri kolaylaştırır. 


 Geçtiğimiz aylarda arkadaşımın yazdığı iki çocuk hikayesini resimledim. Çok zevkli ve güzel bir duyguydu benim için. Çocukların renkli dünyasına dalabilmek çok eğlenceliydi.  Keşke hep öyle kalabilsek. Şimdi kendi çocuk kitabımı yazmakla uğraşıyorum ve bu boluğuda benim hayatımda var olan bütün konulara açmak istiyorum. Bu kadar konuyu yazabilir miyim bilmiyorum, bakalım deneme aşamasındayız. 
Bu poğaça biraz tuzlu kurabiye tarzında. İsterseniz yuvarlakta şekil verebilirsiniz. Ben poğaça gibi şekil verdim bazen sunum yaparken arasını biraz açıp domates yeşillik ve füme etler ile sunum yapıyorum. İsterseniz arasına acukada sürüp servis yapabilirsiniz. Acukayı bir çok tuzlu atıştırmalığa çok yakıştırırım.

SUSAMLI KAŞARLI POĞAÇA

Malzemeler:
1 su bardağı yoğurt
2 adet yumurta ( birinin sarısını üzerine sürmek için ayırıyorsunuz)
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
Üzerine sermek için susam
İçi için.......:
Maydanoz
İnce doğranmış iki adet yeşil soğan
2 su bardağı kadar istediğiniz üç çeşit peynir
Kırmızı Pul biber 
Karabiber

Hazırlanışı:
1- Taze yeşil soğanı, maydanozu ince ince doğrayın. Bütün peynirleri ufalayıp ya da rendeleyip küçük parçalar haline getirin. Pul biberi ve karabiberi ekleyip karıştırın.
2- Yumurta, yoğurt, sıvı yağ ve sütü karıştırın. Peynirli karışımın içine ekleyin.
3- Tuz ve unu ekleyip hamuru yoğurup Yaklaşık yarım saat dinlendirin.
4- Hamurdan bezeler koparıp sanki içi dolgulu poğaça gibi şekil verin.
5- Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye sıralayın. Üzerine yumurta akı sürüp susam dökün.
6- Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyet Olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...