TARÇINLI DUT ÇAYI


Hep bahardan bahsettik ama hastalıkları da unutmamak gerekir. Benim ciddi polen alerjim var ve beni o kadar yoruyor ki bu mevsim. Tam iyileşiyorum derken deniz mevsimi başlıyor yine aynı şey. Hoppppp başa geliyoruz. Boğazın sürekli şiş halde. Offffff offff  kış boyu hastalanma şimdi poffffffff.
Ben iki yıldır alerjilerimle keçiboynuzu özü içerek başa çıkıyorum. Ve beni çok rahatlattı. Daha önce sürekli hap ve krem kullanıyordum. Sürekli ilaç kullanmayı hiç sevmiyorum. Keçiboynuzu pekmezini her gün bir kaşık içiyorum. Benim alerjime çok iyi geliyor ama başkaları denemiş midir bilemem.

Bu tarif aslında biraz değiştirildi. Annem kışın grip olduğumuzda ya da boğazımız ağardığında tereyağını eritirdi ve içine pekmezi ekleyerek biraz kaynatırdı. Biz sıcak sıcak içerdik. Ben çok severdim. Bazen hasta olmamak için de soğuk havalarda da içirirdi.











TARÇINLI DUT ÇAYI

Malzemeler:
1 adet tarçın çubuğu
2 çorba kaşığı dut pekmezi
Biraz içme suyu

Hazırlanışı:
Suyu kaynatın, içine dut pekmezini ve tarçın çubuğunu ekleyin. Kısık ateşte 5 dakika kaynatın. Sıcak servis yapın. 
Afiyet Olsun........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...