BİTTER ÇİKOLATALI BROWNİ



 Uzun zamandır hiç bir şey yazmadım ve bir sürü değişiklikle geri döndüm. Burada yazı yazmayı çok seviyorum ve umarım okuyanlarda seviyordur.Aromalı seyahat olan bloğun ismini değiştirerek işe başladım. Artık adımız PECHETEE umarım güzel paylaşımlar ile güzel günlerde buluşuruz. Şeklini de değiştirdim ama daha oturmadı. Düzeltmek istediğim yerler var hala. Bu arada bloğum ile ilgili önerilerinizi de bekliyorum. Bloğumun gelişmesine yardımcı olursanız bu hoşuma gider. Bir kaç değişik konuda ekleyip içeriği de daha geniş tutmayı düşünüyorum. Bakalım ne kadar zamanda ne kadar yazabileceğim. 
En sevdiğim tatlı ile başlamak istedim. Bitter çikolatanızın kakao oranı ne kadar yüksek olursa o kadar lezzetli olacaktır. Bitter çikolatalı, beyaz çikolata ve badem kırıntıları ile zenginleştirilmiş bu browni kahvenizin yanında servis etmek için mükemmel bir seçim olacaktır. Helede güneş vuran bir yerde iseniz ve kitabınızın en güzel bölümü ile sessizlikle baş başa iseniz bence süper ötesi. Sessizliğini taçlandırma zamanı.


Baharı geldiği bu güzel günlerde insan her an hareket halinde olmak istiyor ama bir de baharın güzel günlerinde hiç kimse ile paylaşmadan geçireceğiniz kalite zamanlarda sizin ödülünüz olacaktır. Bazen sessizlik her şeyden daha güzeldir. Tabi ki her zaman değil. Ben sabahları deniz kenarına kahvemi ve yanında duruma göre değişik atıştırmalıkla zaman geçirmeyi çok severim. bunu ancak deniz kenarında büyüyenler daha iyi anlar sanırım. Şu anda da öyle bir özlem içindeyim. Memleketim SİNOP'un deniz kokan sokaklarını, deniz kenarında balıkçı tekneleriyle iç içe olan Yalı Kahvesini, Pastanelerde satılan nokulları çok özledim. Çok daldan atladım sanırım kusura bakmayın lütfen. Uzun zamandır yazmayınca aklıma gelen bütün konuları aynı zamanda mı yazmaya çalışıyorum acaba!!!!!!!!!!
Gelelim browniye; İsterseniz badem yerine fındık da kullanabilirsiniz. Damak tadınıza göre tercih sizin. Daha fazla kakaolu olsun isterseniz bitter çikolata yerine de sadece bol miktarda damla çikolata ekleyebilirsiniz ama benim tercihim bu şekilde yapmak oldu deneyince çok seveceğinize eminim. Daha sonra denediğim diğer browni tariflerini de mutlaka en kısa zamanda ekleyeceğim. Fındıklı, vişneli, damla çikolatalı daha bir sürü farklı tarifler ile karşınızda olacağım. takibi bırakmayın lütfen. Güzel günlerde görüşmek üzere

BİTTER ÇİKOLATALI BROWNİ

150 gr. tuzsuz tereyağı
200 gr. bitter çikolata
1/2 çay bardağı damla çikolata
100 gr. beyaz çikolata
1 su bardağı şeker
120 gr. kabuksuz çiğ badem
3 adet yumurta
6 yemek kaşığı un

Hazırlanışı:

1- Oda sıcaklığındaki tereyağını bitter çikolata kırıntıları ile cam bir kaba koyun ve Az miktarda su koyduğunuz tencerenin içine camı suya değmeyecek şekilde yerleştirin ve pürüzsüz hale gelene kadar karıştırıp benmari usulü  eritin. Bir kenarda soğumaya bırakın.
2- Derin bir kapta yumurtaları ve toz şekeri iyice karıştırın. Eğer karıştırma aparatlarınız varsa en yüksek devirde çalıştırın. Bu işlemi karışım beyaz haline gelene kadar yapın.
3- Daha sonra eriyen bitter çikolatayı yavaşça ( elde spatula ile ) yumurtalı karışıma ekleyin.Sıvı karışım artık hazır.
4- Unu azar azar ekleyerek yine spatula ile alttan üste doğru yavaş yavaş karıştırarak un bitene kadar devam edin. Karışım hazır.
5- 25 x 25 cm bir tepsiye ağlı kağıt yerleştirin. Karışımın bir kısmını ayırarak tepsiye yayın. Arasına beyaz çikolatayı, damla çikolatayı ve bademi yayın ve geriye kalan bitter çikolatalı karışımı tekrar yayın. üzeri tamamen kapansın.
6- 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin. 5 - 10 dakika dinlendirdikten sonra dilimleyip servis yapın. 
Sevdikleriniz ile afiyetle tüketin. Sevgiler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...