Şekerli Tahin Kurabiye


Kahvaltıda tüketilen tahin helvası ile hazırladım bu kurabiyeyi.Tahin helvası çok dayanan bir malzeme değil.Eğer işe erken gidiyor ve çok kahvaltı yapamıyorsanız bir sonraki hafta sonuna kadar tahin helvası bozulacaktır.Daha doğrusu üzeri ıslak bir görünüm alır.O yüzden de öylece bırakmadan hemen değerlendirmek istedim.Tahin helvayı yumurta ve margarin ile krema haline getirip kuru malzemeler ile birleştirdim.


Malzemenin yarısını kullanıp,diğer yarısını da derin dondurucuya kaldırdım.Acil durumlar için stok hazırladım.Tatlı krizlerini rahat atlatmak için:)))

Derin dondurucuda kurabiye hamurlarınızı 3-4 hafta kadar durabilir.Dilerseniz kurabiyeleri pişirerek de saklayabilirsiniz.Ben genelde hamur halinde saklamayı ve pişerken eve yaydığı kokuyu seviyorum.Hamur halinde saklamak isterseniz uzun ve yaklaşık 5-6 cm kalınlığında şerit hazırlayın.Sonra streç filmin üzerine koyun ve etrafını sarın ve kenarlarını kapatıp derin dondurucuya kaldırın.Pişirmek istediğinizde çıkartın, hafif yumuşadığında bıçak yardımıyla kesip pişirin ya da yuvarlak bezeler hazırlayın tercih sizin.







Malzemeler           :

125 gr. tuzsuz tereyağı
3 adet yumurta
200 gr. klasik tahin helvası
1,5 su bardağı şeker
4,5 su bardağı un
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Hazırlanışı      :

1- Şekerden 1 çorba kaşığı kadar ayırın.
2- Tahin helvasını, margarin, yumurta ve şeker ile karıştırarak krema haline getirin.Karışımın yumuşak ve pürüzsüz hale gelmesini sağlayın.
3- Unu, kabartma tozunu, vanilyayı ve cevizi derin bir kapta karıştırın.Sıvı karışımın içine azar azar karıştırarak kurabiye hamurunu yoğurun.Çok fazla yoğurma işlemi yapmadan bu işlemi bitirin.Çok fazla yoğurursanız kurabiye çok sert olur.
4- Fırın tepsisinin içine pişirme kağıdı serin ve Fırını 200 dereceye ayarlayın.
4-Hamurdan küçük parçalar keserek yuvarlak bezeler hazırlayın ve üzerini şekere batırarak tepsiye dizin ve üzeri kızarana kadar pişirin.Fırında çıkınca 5 dakika kadar ızgara üzerinde dinlendirerek servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...