Fındık Ezmeli Muffin ve Kar Tanesi


Yeni bir yılın heyecanı sarmışken her yeri bende bir katkı da bulanayım dedim.Yeni yıl için yapılan hazırlıkları her zaman çok sevmişimdir.Fındık kremalı muffin hazırladım ve üzerine de artık kağıtlardan hazırladığım kar tanelerini yerleştirerek yılbaşı temasını vurgulamak istedim.Her tarafta yılbaşı süsleri satılıyor ve harikalar....

Üç gündür bloğumu kullanamadım.Alan adının süresi dolmuş ve bende ödemeyi unutunca blok dondu, açılmadı.Ben de tekrar alan adını alamadım ve şimdi de tekrar alan adımı tekrar almama izin vermiyor.Alan adımı alamıyoruuum.Çok sinir oldum bu duruma.Ve tekrar blogspot olarak ayarladım.  Ben bu problemi çözene kadar blogspot olarak devam edecek sanırım.Yani www.aromaliseyahat.com olan bloğum şu an aromaliseyahat.blogspot.com olarak görünüyor.


Yılbaşını evde sevdiklerinizle geçirecekseniz eğer evi yılbaşı temalı süslemek çok hoş olacaktır.Yeni yıl partileri için, önemli olan dostlukları pekiştirmek.Ben yeni yıl hazırlıklarını seviyorum.Dostlarım ve sevdiklerim için farklı sunumlar hazırlamak hoşuma gidiyor.


Muffin hazırlamak benim için çok zevkli bir uğraş.Kişiye özel hazırlık yaptığınız zamanlarda hoş ve güzel sunum olanakları sağlayabilir.yılbaşı için gelen misafirlere göre üzerindeki kremaları ayarlayabilir.Herkesin damak tadına göre farklılaştırabilirsiniz.  Özellikler çocuklar için çikolatalı sunumlar hazırlanabilir ya da çocuk kalmış büyükler için... Muffinlerin kremasını nasıl ayrı ayrı yapabileceğinize gelince: kısaca ilk aklıma gelenleri sıralamak istiyorum.

1- En basit ve en hızlı hazırlayabileceğiniz sunum krem şanti çırpmak olabilir.İçine az miktarda da istediğiniz bir reçel ile tatlandırabilirsiz.
2- Kremayı 2 çorba kaşığı pudra şekeri ile çırpıp, tel üzerinde akmayacak hale getirin.Teli ters çevirdiğinizde akmadan öylece kalması gerekir.
3- Üçüncü olarak da çikolatayı ( bitter, beyaz ya da sütlü çikolata olabilir, nasıl tercih ederseniz ) benmari usulü eritin ve biraz soğuyup katılaştığında

sıkma torbasına istediğiniz şekilde ucu takın ve muffinler soğuduğunda üzerine şekil vererek sıkın.Eğer muffinlerin yeteri kadar soğumasını beklemezseniz, üzerine sıktığınız krema aşağı doğru akıp istediğiniz görüntüyü vermeyecektir. Bu yüzden biraz sabırlı davranmanız gerekir.  Ben bu konuda pek iyi değilim gerçi.... çoğu zaman hazırladığım kremayı kullanamadan sıcakken muffinleri tüketebiliyoruz. Ama muffinlerde sıcakken ayrı bir güzel oluyor......:)))))


Kar tanelerinden şimdilik bir tane hazırladım ama yılbaşı günü bir sürü kırmızı ve beyaz renklerinde ya da istediğiniz değişik malzemeler ile hazırlayıp muffinlerin üzerine batırın.Salonun en göz alıcı yerine yerleştirin, inanılmaz güzel görünecektir.Yılbaşı atmosferi için çok hoş bir görüntü olur.Servis kabının içine de bol miktarda pudra şekeri serpiştirin.


Kar taneleri ile ilgili yapılan o kadar güzel etkinlikler var ki.  Toparlayabilseydim paylaşacaktım ama dediğim gibi bloğuma ulaşmak şu aralar çok zor gibi....Düzeltme işlemleri çok vaktimi aldı ama bir türlü düzeltemedim. Umarım okuyucularım bloğuma ulaşmakta zorluk çekmez.

Bu kalıbı ve istediğiniz renklerde kağıtlar kullanarak hazırlayabilirsiniz.Benim kağıt olarak kullandığım kırmızı parça, kitap fuarında bir yayın evinin kataloğuna ait.Sizde eski kitapları ya da eski defterlerin renkli olan kapaklarını kullanabilirsiniz.

Kar tanelerini nerelerde kullanabileceğinize gelirsek, yukarıda bahsettiğimiz gibi muffin ya da keklerinizin üzerinde olabilir, kitaplığınızda bulunan bazı süslerin üzerine ekleyebilirsiniz, ipe dizip odanın değişik yerlerine asabilirsiniz, arkasına çift taraflı bant yapıştırıp duvara, kapıya ya da camlara yapıştırabilirsiniz.Tercih sizin... 

Malzemeler     :

3 adet yumurta
150 gr. tereyağı
1,5 su bardağı şeker
200 gr. fındık ezmesi
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Krema için      :
1 paket labne peyniri
1 küçük paket krema
1 çay kaşığı nescafe
2 çorba kaşığı pudra şekeri
Üzeri için        :
2 çorba kaşığı esmer şeker

Hazırlanışı      :

1- Küçük bir kasede yumurtanın sarısını ve beyazını ayırın ve büyük cam kaseye ayrı ayrı koyun. Yumurtanın beyazı bir kaba sarısı başka bir kaba konacak. Bu işlemi bütün yumurtalar bitene kadar tekrarlayın.Hepsini aynı kaba kırarsanız yumurtalar biri bozuk çıkarsa, bütün yumurtaları bozacaktır.
2- Yumurtanın beyazına şekeri ekleyin ve kar beyazı olana kadar çırpın.Kabarıp köpük köpük olduğunda bir kenara bırakın.Yumurtanın sarısını da fındık ezmesi ve tereyağını ekleyerek krema haline getirin.Sonra yumurtalı karışımları spatula ile yavaşça karıştırmaya başlayın.Azar azar ekleyerek alttan üste doğru yavaş hareketlerle karıştırmaya devam edin.
3- Unu iki kere eleyin.Eğer en son içinde topaklar kalırsa elinizle yok edin.Kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek karıştırın.
4- Sıvı karışımın içine birer kaşık birer kaşık unlu karışımı ekleyerek yine spatula yardımıyla alttan üste doğru yavaşça karıştırın.Çok fazla ve hızlı karıştırırsanız, hamurun kabarıklığı gider ve sert bir muffin pişirmiş olursunuz.
5- Muffin kaplarını yağlayın ya da muffin kağıtlarından yerleştirin.İçine yaklaşık bir buçuk kaşık hamurdan koyun.Önceden ısıtılmış 175 derecedeki fırında yaklaşık 15 dakika kadar pişirin.Hamur piştiğinde çok yumuşak gibi gelebilir ama biraz dinlendirdiğinizde istediğiniz gibi olacaktır. Muffinler piştikten sonra 5 dakika kadar tepsinin içinde, 10 dakikada tel ızgaranın içinde dinlendirin.
6- Muffinler soğurken kremasını hazırlayın. Kremayı geniş bir kaba alın ve tel çırpıcı ile krema kabarana kadar iyice çırpın.  Labne peyniri ve pudra şekerini krema haline getirene kadar çırpın.  Nescafeyi çok az su ile  eritin ve labne peynirli karışımın içine ekleyerek karıştırın.Kremanın içine ekleyin.Bütün karışım hazır olduğunda ister bıçak yardımıyla, isterseniz sıkma torbalarına doldurarak muffinlerin üzerini süsleyin.
7- Muffinlerin üzerine kremayı sıktıktan sonra esmer şekeri ( dilerseniz beyaz şekeri ) serpiştirip ışıltı ekleyerek servise hazırlayın.Kar tanelerini de unutmayın...:))

Mutlu yıllar herkese..............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...