Esmer Bulgurlu Salata


Bu aralar o kadar koşturmaca içindeyim ki...,hiçbir şeye yetişemiyorum.Bloğumu çok ihmal ettim.Sergi hazırlıklarım son sürat gidiyor ama yine de olmam gereken yerin gerilerindeyim.Resimlerimden oluşan bloğumu daha hazırlayamadım.İşimle ilgili hazırlamam gerekenler var.Kısacası yapılacaklar listem baya bir uzun.Sizlerin de neler yaptığımızı çok merak ediyorum.Kendimi blog yazarken kendi kendine konuşan biri olarak görüyorum bazen.Çünkü bloğumun gerçekten okunup okunmadığını bilmiyorum.Neyse sıra tarifte.



İşten geldiğimde hemen mutfağa koşturuyorum.Kardeşim de bir taraftan abla ne yemek var deyip kafamın etini yiyor.Bu arada tam bir yiyici.Yiyormuş,yiyormuş kilo alamıyormuş, görelim bakalım bir kaç sene sonra koca göbeğiyle ortalarda gezer ve diyet programları araştırmaya başlar.Bu hep böyle olacak sanırım...:)))))Bu salata da zayıflamak isteyenler için mükemmel bir salata.
Malzemeler      :

1 su bardağı esmer ince bulgur
Yarım demet maydanoz
Yarım demet tere
10-12 tane çeri domates
2 çorba kaşığı tulum peyniri
1/2 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
1 çay kaşığı taze çekilmiş karabiber
1 çay kaşığı tuz
Yarım limon suyu
1 tatlı kaşığı sumak
1/2 çay bardağı zeytinyağı

Hazırlanışı       :

1- Çalışmaya ilk ince bulgur ile başlayın.Bir buçuk su bardağı kaynar su ile derin bir kabın içinde demlenmesini sağlayın.Derin bir kabın içine bulguru biraz tuz ve karabiberi ekleyerek ve kaynar suyu ekleyerek üzerini kapatın.Yaklaşık yarım saat sonra bulgur iki katını büyüklüğüne ulaşacaktır.
2- Çeri domatesleri ikiye bölün.Tere ve maydanozu doğrayın.
3- Bulguru bir kaşık yardımıyla yavaşça havalandırın.Domatesli karışımı bulgurun üzerine ekleyin.
4- Limon suyu, zeytinyağı ve tuzu ekleyip iyice karıştırın.
5- Cevizin bir kısmını ayırıp karışıma ekleyin.Sosu da ekleyerek iyice karıştırın.Sosun her yere yayılmasını sağlayın.
6- Servis kabına alın ve cevizin kalan kısmını üzerine gezdirin ve tulum peynirini de üzerine serpiştirin. Ve salata servise hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...