Tavukgöğsü


Vazgeçilmez bir tatlı.Yalancı tavuk göğsünü ilk ortaokulda yaptığımı hatırlıyorum.Okulda malzemeleri hazırlıyoruz.Tatlı hazırlayacağımızı biliyorum ama adı tavuk göğsü olunca tuhafıma gitmişti.Neyse baktım listede tavuk yok, rahatlamıştım.Bu bildiğim muhallebinin bir değişik versiyonu idi.Ve hazırlaması da çok kolay olduğu için sık hazırladığım tatlılar arasında.Dilerseniz hazırlarken içine biraz nescafe ekleyip kahveli tavukgöğsü de hazırlayabilirsiniz.Ya da üzerini meyve dilimleri ekleyebilirsiniz.Ben bu tarifi arkadaşlarımın çocukları geldiğinde yuvarlak kalıplar ile kesip üzerine çikolata rendeledim ve yanında iki küçük çikolata ile servis yaptım.Yanına da çocukların sevebileceği süsler hazırlayıp servis yaptım.Sizde çocukların doğum günü partileri için deneyebilirsiniz ya da farklı süslemelerle sevdiklerinize sunabilirsiniz.



Tavukgöğsünü hazırladıktan sonra dilerseniz tek kişilik servis kaplarında da sunabilirsiniz.Eğer tatlınızın üzerinde sert bir tabaka oluşsun istemiyorsanız streç filmle kapatın. 


Malzemeler     :

1 litre süt
100 gr. margarin
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
100 gr. sütlü çikolata

Hazırlanışı        :

1- Margarini tencerede ısıtın ve unu ekleyip, un pembeleşinceye kadar kavurun.
2- Sütü yavaş yavaş tencereye ekleyin ve bir taraftan da karıştırın.Unun topaklanmasını engelleyin.Şekeri de ekleyip karıştırarak kalınlaşana kadar pişirin. 
3- Muhallebi kalınlaşmaya başladığında vanilyayı da ekleyin.Sıcakken servis kabına alın ve oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabında soğumaya bırakın.
4- Tavukgöğsü soğuyunca kalıplarla keserek servis kaplarına alın ve üzerine çikolata rendeleyerek servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...