Peynirli Çıtır Poğaça


Eveeeet yine buradayım sonunda ....Bir arkadaşımdan alıp denediğim ve çooook beğendiğim bir poğaça tarifi yazacağım.  Baharın geldiği şu günlerde sıcacık hazırlayıp balkon keyfi yapmanın zamanıdır.  Hele de etrafta çiçek açan bir ağaç da varsa süper.  Ben peynirli hazırladım ama dileyen kıymalı ya da patatesli kıymalı da hazırlayabilir.  Peynirli içi hazırlarken de sevdiğiniz birkaç değişik peyniri karıştırabilirsiniz.  Ben genelde tulum peyniri , beyaz peynir , tel peyniri karıştırarak hazırlıyorum.  Bazen de sadece beyaz peynir kullanıyorum.  Bu kısmı sizin isteğinize bağlı.


Bunu yazarken keşke şimdi olsaydı diye düşünmekteyim:))  Yarın okula giderken iyi olurdu.  Üşenmezsem eğer yarın okula giderken hazırlasam diyorum ....hııııııııııııı güzel fikir aslında


Malzemeler      :

1 paket margarin*
3 adet yumurta
1 su bardak sıvı yağ*
Yarım su bardağı su
Yarım su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Harcı için;
200 gr. beyaz peynir
Yarım demet maydanoz
* Ben ölçüyü yarısı oranında kullandım.  Hepsini kullandığınızda daha çıtır bir hamur oluyor. Tercih sizin.

Hazırlanışı         ;

1- Margarini eritin ve soğumaya bırakın.  Maydanozu bol su ile temizleyin.
2- Hamur için gerekli olan malzemeleri geniş bir kaba alın ve unu da yavaş yavaş ekleyerek hamurun kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurun.  Gereken kıvama geldiğinde üzerini temiz bir bezle kapatıp dinlenmeye bırakın bir süre.
3- Maydanozu ince ince doğrayın.  Peyniri eliniz ufalayın ve maydanoz ile karıştırın.  Dileyen biraz kırmızı pul biber ve karabiber ekleyebilir.
4- Hamurda ceviz büyüklüğünde parçalar koparın.  Elinizin ortasına yerleştirin.  Diğer elinizle dışa doğru hareketlerle bastırarak açın.  Ortasına hazırlamış olduğunuz peynirli karışımdan yerleştirin ve hamuru kapatın.  Hamurun kenarını iyice bastırın, yoksa açılır.  Gerekirse çatal ile bastırabilirsiniz tepsiye yerleştirdiğinizde.
5- Poğaçaları tepsiye yerleştirin ve önceden 200 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...