Sebzeli Omlet

Brokoli, mantar ve kırmızı biber üçlüsü bir kaç baharatla ile ya da farklı sebzeler ile   değişik lezzetler çıkarabileceğiniz yiyecekler sunar...
Yine güzel bir hafta sonu kahvaltısı için hazırlıklara başladım.Bir önceki günden kalan buharda haşlanmış brokoli ve kırmızı biberim var.Sebzeli, kremalı, kepekli makarna yapmıştım.Sebzelerin bir kısmını kahvaltı için hazırladığım omlette kullanmak üzere ayırdım.Buzdolabında önceden pişmiş malzemelerin bulunması kahvaltının daha hızlı hazır olmasını sağlıyor.Bu da benim gibi aç uyananlar için,yapılması gerekenler listesine, sebzelerin önceden hazırlaması şıkkını eklemeleri gerekir.Ben buzdolabımda başka neler bulundururum;hazır yıkanmış yeşillikler, beş dakika da salatanız hazırdır,kırmızı lahana salatası ve kurutulmuş meyveler.....

Brokoliyi pazarlarda, manavlarda ve bazı süpermarketlerde taze veya dondurulmuş olarak bulabilir. Brokoliyi alırken taze ve sararmamış olmasına dikkat edin.Brokoliyi fazla miktarda almışsanız eğer, 250 gramlık porsiyonlar halinde yıkamadan mutlaka buzdolabınızın buzluk kısmında saklayın. Günlük ihtiyacınızı her gün buzluktan alıp, yıkayıp kullanın.Brokoli; yapısında bulunan Glukozinolatlar sayesinde karaciğer kanserinin engelleyicisi imiş. Bu maddenin bir çok kanser türünün yanında karaciğer kanserini küçümsenemeyecek oranlarda engellediği klinik çalışmalarla kanıtlanmış.Biz de hemen brokoliyi listemize, mutlaka yenmesi gerekenler listesine ekledik.Nasıl eklemeyelim bu açıklamaları okuduktan sonra.

Şimdi bu üçlü ile neler hazırladığımı anlatayım;

Sebzeli Omlet

Buharda haşlanmış brokoli ve kırmızı biber
1 paket mantar
3 yumurta
Sıvı yağ
Karabiber
Pul biber
Tuz

Hazırlanışı         :Mantarı doğrayın ve sıvı yağda kavurun.Brokoli ve kırmızı biberi doğrayın ve karışıma ekleyin.Yumurtaları bir kapta çırpın ve baharatları yumurtaya ekleyin.
Yumurtalı karışımı tavaya ekleyin ve karıştırmadan pişmesini sağlayın.

Sebzeli, Kremalı, Kepekli Makarna

Haşlanmış sebzeleri süt kreması ile pişirin.Krema yoğunlaşmaya başlayınca ,haşlamış olduğunuz kepekli makarna ile servis yapın.

Damak zevkinize uygun farklı lezzetler yakalanabilir.Ben farklı şekillerde salatasını da hazırlıyorum,zeytinyağlı yemeğini de hazırlıyorum bunlardan da sonra bahsedeceğim.Siz neler hazırlıyorsunuz brokoli ile?..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...