VİŞNE SUYU


Yeni vişneler çıkmadan derin dondurucudakileri bitirmek gerekirdi. Birkaç denemem oldu. En çok bu tarifi sevdim ve paylaşmak istedim. Bir de tarçın çubuklu tarifim var o da yakında gelecek. Vişnenin her şeyini çok severim. O yüzden çıktığı zaman bir miktar temizleyip çekirdeklerini çıkarıp derin dondurucuya koyarım. Uzun zamandır yazmadığım için vişneli tarifleride fotoğraflayamadım. Artık başka zamanlara kaldı. Yeni vişneler çıkınca yeni tarifler ile buluşuruz. Ben vişnenin tadını ve mayhoşluğunu sevdiğim için şekeri az koymayı tercih ettim. Siz damak tadınıza göre daha fazla ekleyebilirsiniz.



Malzemeler      :
500 gr. vişne
1 su bardağı şeker
2 adet tane karanfil 
1,5 su bardağı kuru üzüm

Hazırlanışı       :
1- Bütün malzemeyi derin bir tencereye koyun ve hafif ateşte pişirin. Yaklaşık olarak 10 dakika kadar daha kaynatın. 
2- Kaynamaya başladığında Şeker oranını kontrol edin ve isterseniz damak tadınıza göre biraz ekleme yapın. 
3- Yeteri kadar kaynadığında altını kapatın ve soğusun. Karışımı süzüp şişelerde depolayın. Eğer hepsini tüketemeyecekseniz steril bir kavanoza koyup ağzını kapatıp saklayabilirsiniz. İstediğiniz zaman ( yaklaşık bir haftada tüketirseniz daha iyi olur.) içebilirsiniz. Ya da küçük şişelere vakumlayıp okula ve iş yerine, pikniğe giderken kendi doğal meyve suyunu tüketebilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...