Domates ve Limon Aromalı Tarhana Çorbası

Soğuk günlerin, sıcak çorbası.Üzerinde dumanlar tüterken sıcacık gelen mis gibi kokan dumanına yüzünüzü yaklaştırın ve içinize çekin dumanını, kaşığınızı içine daldırırken.İçindeki aromasını yemeden koklayarak tadın ilk başta, çorbanın tadını.Beyninizin tüm köşelerine işlesin bu koku, sonra başlayın yemeye çorbanızı.Isıtsın her hücrenizi.Hele şu soğuk havalarda, dumanı üzerinde tüten sıcacık çorbalar ile başla, hem sıcağın hem de lezzetin keyfini çıkar.




Tarhana sevmeyenler mutlaka bu tarifi denesinler..Eminim beğeneceksiniz.Domates çorbası gibi mayhoş bir tadı oluyor.Bu çorba da biraz domates çorbasına benziyor.Tarhana hazırlarken içinde zaten domates bulunuyor ama ben ekstra olarak yeniden ekliyorum çorbayı pişirirken.Yazın hazırlanan domates konservelerini ya da derin dondurucuya kaldırdıklarını kullanın derim.Yoksa istediğiniz tadı bulamazsınız.Mevsim dışında bulduğunuz domatesler ile hazırlamak yerine, yaz aylarında alıp derin dondurucuda muhafaza ettiğiniz domatesleri kullanın.İnanın yazın aldığınız lezzeti tadacaksınız.Miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis gibi yaz esintisi getirecek, soğuk günlerde yaz lezzetindeki domatesler.


Bu çorbayı sevgililer gününde hazırlamıştım.Yanına kalp şeklinde tost ile servis yaptım.Sevgiler gününde         madaki herşey kalp kalp şeklinde olsun istedim.O yüzden çorbadan başladım işe.Yanına kızarmış ekmek hazırlayacaktım ama tost hazırlamaya karar verdim.Sevgi ile güzelleştirelim istedim herşeyi.

Malzemeler:

1 küçük kavanoz domates sosu
ya da domates rendesi
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1 tablet sade tavuk suyu*
3,5 çorba kaşığı toz tarhana
1,5 litre su
1 çay kaşığı taze çekilmiş karabiber
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı tuz
1/2 limon suyu

Hazırlanışı:

1- Tencereye sıvıyağı koyun ve tencerenin altını açın.Domates sosunu içine ekleyip biraz kavurun.
2- Tarhanayı ekleyin ve biraz karıştırdıktan sonra hemen suyunu ekleyin.Bir yandan karıştırmayı unutmayın.
3- Baharatları ekleyerek kaynayana kadar karıştırın.Eğer karıştırmazsanız tarhana dibe çöker ve yapışır.
4- Çorba kaynama kıvamına geldiğinde karıştırmayı bırakın.Limon suyunu ekleyin.Çorbayı rondoya çekin.Bütün karışım püre haline gelsin.Eğer içinde taneler kalsın isterseniz bu uygulamayı atlayın.Sıcak servis yapın.

*Not :Sade tavuk suyunu evde kendim hazırlıyorum.Sebze eklemeden tavuğa biraz tuz serperek suya haşlıyorum.Suyunu soğuyunca buzdolabı buzluklarına koyup donduruyorum ve buzdolabı poşetlerine alıp saklıyorum.Pirinç pilavında ve bazı çorbalarda kullanıyorum.Tavuğuda salatalarda kullanıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...