Kabak Kızartması


Kızartma yemeyi seviyorsanız ve şu soğuk günlerde vakit ayıramıyorsanız hemen deneyin, bu kızartmayı.Lezzetli ve sağlıklı bir kızartma.Kızartma sağlıklı olurmu derseniz, bu yöntemle sağlıklı olduğunu düşünüyorum.Yemeklerinizi hazırlayın, masanızı camın kenarına çekin ve dışarının seyrine dalıp güzel bir yemek yiyin.Hele bir de lapa lapa kar yağışını seyredebilirseniz ne hoş bir manzara yakalamış olursunuz.Hele de yavaş ve sakin bir kar yağarsa dışarı çıkmamak için zor tutar insan kendini.Böyle bir kar yağışında ağaçların bol olduğu yerlerde olmak gerekir.Kar ağaçla bütünleştiğinde güzeldir bence.Benim içinde bulunduğum şehir olan İstanbul'da işkenceden başka bir şey değil sanki.Her yere ulaşım zorlaşıyor.Karın üzeri belli bir zamandan sonra kirleniyor.Şehrin kirli yüzü yapışıyor kara.O yüzden tadını çıkarmak için acele davranmak gerekir.Kalın giyinip karla bütünleşme zamanını kaçırmamak lazım.



Kullandığım kabakları bir çiftlikten almıştım.Gittiğim yerlerde satılan doğal usullerle yetiştirilmiş ürünler bulduğumda hemen hepsini almak isterim.Kabakları aldığımda kış için saklamak istemiştim.Bir kısmını yazın kullandım.Bol bol mücver yemiştik.Diğer kabaklarıda derin dondurucuya kaldırdım.Dilimlenerek derin dondurucuya kaldırdığım kabaklar ile fırında kabak kızartması hazırladım.Hazırlanması ve pişirilmesi fırında patates kızartmasına benziyor.Bol miktarda yağ kullanmadan ayrı lezzeti yakalayabiliyorsunuz.1 - 2 yemek kaşığı yağ ile hazır olan kızartmayı patlıcan ya da havuç gibi sebzeler ile de hazırlayabilirsiniz.


Çeşitli baharatlar ile çeşnilendirin, isterseniz sadece yağ ve tuz ile de hazırlanabilir.Kabakları fırında kızartıp, ızgara etin yanında servis yaptım.Etlerin yanında servis yapabileceğiniz ve kolayca hazırlayabileceğiniz kabaklar.Kabakları hazırladığınız da sarımsaklı yoğurt ile servis yapın.

Fırında kızarmış kabaklardan ertesi gün bir sandviç hazırladım.İnce bir kepekli lavaşı tost makinesinde ısıttım ve içine kızarmış kabak, salam, Karışık ezine peyniri ve maydanoz koyup sardım ve sıcak bir çayın yanında servis yaptım.Sizde kızartmaları hazırladıktan sonra dilediğiniz şekilde hazırlayıp tüketebilirsiniz.Her şey yaratıcılığınıza kalmış.Kızarmış ya da pişmiş yiyecekler ile taze sebzeler ya da taze baharatları sandviç yapımında kullanmanızı tavsiye ederim.
Malzemeler           :

3 adet kabak
2 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çay bardağı karabiber
1 çay bardağı pul biber
1 miktar tuz

Hazırlanışı             :

1- Kabakları kabuklarını soymadan ince ve yuvarlak doğrayın.
2- Baharatları ve tuzu kabaklara ekleyin.Sıvı yağıda kabaklara ekleyerek karışmasını sağlayın.
2- Yağlı kağıt serilmiş tepsiye üst üste gelmeyecek şekilde sıralayın.Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.
Not:Kabakları hazırladığınız da sarımsaklı yoğurt ile servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...