Keçiboynuzu Pekmezli Muffin


Muffinlere kar yağdı.Her yerin beyaza büründüğü şu günlerde bende mini keklere kar yağdırdım.Muffinleri hazırlarken şeker kullanmadım ama üzerine pudra şekeri serpiştirdim.Şeker yerine keçiboynuzu pekmezi kullanarak tatlı olmasını sağladım.Daha öncede dut pekmezi ile hazırladığım bir tarif eklemiştim.Dut pekmezi ile hazırladığım tarifte hiç yağ kullanmadım.Bu tarifte ise iki çorba kaşığı kadar tereyağı bulunuyor.Keçiboynuzu pekmezinin değişik bir aroması var.Hazırladığım muffine de hoş bir tat verdi.Pekmezler meyvenin doğal şekeri ile hazırlandığından tüketirken rahat olabilirsiniz.

Kurabiye, kek ya da muffinlerin üzerine servis yaparken pudra şekeri serpiştirmeyi seviyorum.Sizde isterseniz pudra şekeri serpiştirin, isterseniz krema hazırlayın.İkiside hoş olacaktır.Krem peyniri ile hazırlanan kremalar da leziz oluyor.Bu arada çikolatayı da unutmamak gerekir.Siyah, beyaz fark etmez.Hindistan cevizi ya da değişik kuru yemişleri de unutmamak gerekir.Zevkinize göre bir sürü alternatif oluşturabilirsiniz.Muffinlerin üzerine neler yapabileceğiniz ile ilgili bir yazı ilerleyen zamanlarda yazmayı düşünüyorum.Sizde neler yaptığınızı anlatırsanız bana yardımcı olmuş olursunuz.Yorumlarınızı bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.

Malzemeler             :

2 adet yumurta
2 çorba kaşığı oda sıcaklığında tereyağ
1 su bardağı keçiboynuzu pekmezi
1/2 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı muskat
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Hazırlanışı            :

1- Kuru malzemelerin ( un, muskat, tarçın, kabartma tozu, vanilya) hepsini karıştırıp geniş bir yere eleyin ve bütün malzemenin karışmasını sağlayın.
2- Yumurtayı tereyağı ile çırpın ve krema kıvamına gelmesini sağlayın.Keçiboynuzu pekmezini süt ile açın ve sıvı karışıma ekleyerek bütünleşmesini sağlayın.Hep aynı yönde karıştırmaya dikkat edin.Böylece bütün sıvı malzeme karışmış olacak.
3- Sıvı malzemenin üzerine yavaş yavaş kuru malzeme karışımını ekleyin.Karışımı hep aynı yönde ve yavaş karıştıracaksınız.
4- Muffin kalıplarını ya da kağıt serin.Karışımdan içine azar azar ekleyin ve önceden ısıtılmış 175 derecedeki fırında 15 dakika pişirin.Piştikten sonra kalıbın içinde 5 dakika, kalıptan çıkarınca da 10 dakika kadar dinlendirerek servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...