Meyveli Yoğurtlu Tatlı

Bu şekilde bir tatlı hazırlamak çok az zamanınızı alır.Yoğurt ile hazırlaması kolay,tadı lezzetli ve besleyici tatlılardır.Bazen işten geldiğinizde yada bütün işleri yapıp koltuğunuza oturduğunuzda ve canınız tatlı çektiğinde çabucak hazırlayın tatlınızı ,keyfinize bakın sonra elinizde kumanda , sırtınızda sıcak bir battaniye ile.Bu aralar battaniyenin sıcak dokusuna ihtiyaç var.Havalar çok soğuk ve sıcak tarifler yerine soğuk yenebilecek bir tarif paylaşıyorum.Yoğurt ve meyveyi az tüketince mecbur kalıyorum böyle karışımlar hazırlamaya.Bu tip üçlü karışımlı tarifleri muhallebiler ile de hazırlarım.

Bu tatlının üçlü karışımı tatlı kurabiye + yoğurt + meyveden oluşuyor.Kurabiye yaptığım zaman ertesi gün için kalırsa eğer mutlaka bu şekilde tatlı hazırlarım.Evde meyve olarak ne varsa küçük küçük doğrarım yada püre haline getiririm.Rondoda püre haline getirmeyi pek tercih etmem çünkü meyveleri çok sulandırıyor.Eğer kurabiyeniz yoksa istediğiniz bir bisküvi ile de hazırlayabilirsiniz.Bebe bisküvisi yada burçak biskuvi de kullanabilirsiniz.Yoğurdu da olan baharatlı tatlı yoğurt gibi hazırlayabilirsiniz.İsterseniz sadece pudra şekeri ile tatlandırın.Ben sade kullanmayı tercih ediyorum.Meyvenin ve kurabiyenin verdiği tatlılık yetebiliyor.

Yoğurdu şeker ile tatlandırma ilk ortaokulda bir arkadaşımın evinde iken denedim.İlkte garip karşılamıştım yoğurt bu tatlı yenirmi diye düşünmüştüm.Denemeden önce çok tedirgindim ,(o yaşlarda pek yeni tatlar dikkatimi çekmiyordu) ama yedikten sonra çok beğendim ve o zamandan beri değişik şekillerde tatlılar hazırlamak ilgimi çekmeye başladı.Çok değişik şekillerde denemeler yapabilirsiniz.Zamanla hazırladığım bütün yoğurtlu tatlıları sizinle paylaşırım.

Malzemeler        :

1 su bardağı süzme yoğurt
3 adet mandalina ya da portakal

Hazırlanışı          :

1- Mandalinaları küçük parçalara bölün.Zarını soyun (biraz zor oluyor ,portakal kullanırsanız daha rahattır zarını soymak)Kullanacağınız kaselerin altına bir kısmını koyun.
2- Bir kapta yoğurdu çırpın.Pürüzsüz hale getirin.Biraz daha tatlı olsun isterseniz çırparken pudra şekeri ilave edebilirsiniz.Hazırladığınız karışımdan meyvelerin üzerine birer çorba kaşığı ilave edin.
3- Yaban mersinli kurabiyeleri elinizde ufalayın.Rondoda da ufalayabilirsiniz ama ben içinde bulunan meyveler parçalansın istemedim, o yüzden elimde ufaladım.Ufalanan kurabiyeleri yoğurdun üzerine göz kararı yerleştirin.
4- Yapılan işlemi bir kez daha tekrarlayın.Tatlımız servise hazırdır fakat biraz buzdolabında dinlenmesi gerekir.En az 1 saat buzdolabında bekletin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...