Zencefilli Kurabiye



Kurabiye canavarı bizler için vazgeçilmez bir tat.Zencefil son yıllarda tanışıp,vazgeçemediğimiz bir baharat oldu.Tadına hala alışamadım gerçi ama sağlıklı olduğu için değişik şekillerde kullanıyorum.Salata soslarında, yemeklerde, böreklerde, kurabiye ve keklerde tatlılarda kullanabileceğim her alanda elimin altında bulunduruyorum.Kışın bal ile karıştırıp yiyoruz.Gerçekten çok iyi oluyor.Geçen kış grip bile olmadık.Özellikle kışın bazı bitkilerle karıştırıp çay da hazırladığımız oluyor.Bu sefer de kurabiye hazorlarken kullandım.
Zencefilin acılığını alması için bal ya da pekmez gibi doğal tatlandırıcılar kullanıyorum.Hem hazırladığınız kurabiyelere güzel bir aroma katıyor hem de lezzetine lezzet eklemiş oluyorsunuz.Geçenlerde zencefil şekerlemesi almıştım keklerde kullanmak üzere tadı inanılmaz acı geldi daha ne hazırlayacağıma karar veremedim ama şimdi aldığım zencefil şekerlemesini ne yapacağımdan önce evde şekerleme yapmaya karar verdim.Belki daha çok damak tadıma uygun bir zencefil şekerlemesi yapabilirim diyorum ne dersiniz?...Şeker oranı daha çok zencefiller daha ince nasıl olur?.....

Bu kurabiyeyi yaparken annemin hazırladığı dut pekmezini kullandım.Hamuru biraz bekletip yağlı kağıt arasında merdane yardımı ile açtım ve bıçak ile 3 mm.lik açılmış hamura kalıplar ile kesin ya da bıçak ile dikdörtgenler oluşturun benim gibi.İnce hazırlıyorsanız çatal ile delikler açın ki kabarmasın.Bunların hiçbirini yapmayıp ceviz büyüklüğünde hamurlar koparıp yuvarlayıp tepsiye sıralayın ve üzerine birazcık bastırın.

Malzemeler            :

3 su bardağı un
100 gr. tereyağı
1 yumurta
1 su bardağı + 1 çorba kaşığı şeker
4 çorba kaşığı pekmez
1 çorba kaşığı limon suyu
1,5 tatlı kaşığı tarçın
2 tatlı kaşığı zencefil
1 paket karbonat

Hazırlanışı              :

1- Şeker ve oda sıcaklığındaki tereyağını krema kıvamına gelene kadar çırpın.Yumurta, pekmez ve limon suyunu ekleyerek karıştırın.
2- Unu, tarçını, zencefili ve kabartma tozunu bir kapta karıştırın ve sıvı karışıma ekleyip yoğurun.Hamuru buzdolabında yarım saat dinlendirin.
3- Hamuru yağlı kağıt arasında 3 mm. kalınlığında açın.Küçük dikdörtgenler kesin ve üzerine ekstra şeker alıp serpiştirin.Önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırında 10 dakika pişirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...