Mantarlı Patatesli Brucetta


Atıştırmalık  ya da yemek olarak tüketebileceğiniz bir tarif.

Önceden hazırladığımız bir yemek aklıma geldi ve onu hazırlamak istedim.Çocukluğumuzda sıklıkla tükettiğimiz bir kahvaltılık yiyecekti.Biz hazırladığımız tarifi kahvaltılık olarak tüketirdik.Patatesi haşlayıp püre içinde iri patateslerde olacak şekilde eziyorduk.Soğanı kavurup, patatesi karıştırıp yumurta kırarak servis yapıyorduk.İş yerinde bugün ne yapsam diye düşünürken bu tarif aklıma geldi.Biraz da somon balığı var evde onu da pişirip,balık ile yeşillikleri karıştırıp salata yaparım.Güzel ve lezziz bir akşam yemeği olur.Balık ile patates sunumu çok lezzetli oluyor.Somon balığının yanında genelde haşlanmış dilim patates hazırlarım.Bugün balık az olduğu için patatesi daha farklı hazırlamak istedim ve bu tarif ortaya çıktı.Hazırladığımız patates tarifini biraz daha farklılaştırıp brucetta ekmekleri ile servis yaptım.İçine ne ekleyebilirim diye buzdolabını incelerken mantar buldum onu kullanmayı tercih ettim.Çünkü mantarı çook seviyorum.Mantar ile hazırlanan yemekler her ne kadar pişerken kötü koksa da tadı nefis oluyor.


Brucettaları hazırlarken tem buğdaylı ekmek tercih ettim.Üzerini yağladım çok az daha sonra fırında kıtır olana kadar ısıttım ve fırından çıkarınca üzerine sarımsak sürdüm.Hazırlanan patatesleride ekmeklerin üzerinde servis yaptım.

Malzemeler            :

4 adet patates
1 paket mantar
2 adet kuru soğan
1 çay bardağı sıvı yağ
100 gr. süt kreması
Tuz
Karabiber
Pul biber

Hazırlanışı             :

1- Patatesi kabuklarını soymadan tuzlu suda haşlayın.Patatesler soğuyunca kabuklarını soyun ve patatesi ezin.Püre haline gelmesin ,çok ezmeyin.Kremayı da patatese karıştırın.
2- Soğanı yemeklik doğrayın ve sıvı yağda ekleyerek kavurun.Mantarları doğrayın ve karışıma ekleyin.Suyunu çekene kadar pişirin.Bütün baharatları ekleyin ve karıştırın.
3- Soğanlı karışım ile patatesi birbirine karıştırın.

NOT: Zeytinyağlı kızarmış ekmeklere sarımsak sürüp ,karışımı üzerine sürün ve öyle servis yapın,harika oluyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...