Patatesli Köfteli Yemek


Patates, köfte, domates, biber sıralaması ile oluşan bir minik tepe.Bu tepeyi eritmek ister misiniz?...
Değişik şekillerde sunum yapabileceğiniz kolay bir fırın yemeği.Biraz uğraştırıyor ama emeğinize değiyor.Bir de her şeyi ölçüsü ile hazırlamayı başarabilirsem daha iyi olacak.Genelde malzemeler fazla gelir.Bu olay biraz da işime geliyor doğrusu.Ertesi gün yemek yaparken hazır malzemelerin bulunması güzel bir durum.Bu yemeği bir gün önce hazırlayabilirsiniz.Özellikle yemek davetlerinde sunabilirsiniz.Fırında pişerken siz de salata yapımında uğraşın.Patatesli yemeğin yanında Az miktar tereyağı ile pişirilmiş mantar servis yaptım.Mantar aroması ile eklediğiniz her yemeğe çok özel bir tat verir.Mantarı yemek hazırlarken sosuna ekleyerek pişirmeyi tercih etmedim.Ayrı bir tavaya az miktar tereyağı koyarak, ince doğranmış mantarı ekledim ve suyunu çekene kadar pişirip yemeğin yanında servis yaptım.

Genelde köfte hazırladığım zaman kullanacağımdan daha fazla yaparım ve daha sonra kullanmak için derin dondurucuya kaldırırım.İstediğiniz zaman çıkarıp kullanılabilir.Mikro dalga fırınınız varsa buzunu çözüp kullanın ya da kullanmadan önce çıkarıp oda sıcaklığına gelmesini sağlayıp kullanabilirsiniz.Köfteleri saklama işlemine gelince, derin dondurucuda saklamaya uygun bir kaba streç filmi döşüyorum ve bir sıra köfte sıralıyorum ve üzerine yine streç film döşüyorum ve bu şekilde köfteler bitene kadar devam ediyorum.Eğer aralarına streç film koymazsanız köfteler birbirine yapışır.Bu şekilde hazırladığınız köfteleri 4 - 5 ay saklayabilirsiniz.Yemek için kullandığım köfteleri fırında biraz pişirdim.Normalde köfte hazırladığım zaman da yağda kızartmak yerine fırında az yağ serperek üzerine 200 derecede ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyorum.Hem çok yağlı olmuyor, hem de aynı lezzeti yakalamış oluyorsunuz.Köfteler için kullanacağım ekmeği de deri dondurucuda saklarım genellikle.Evde çok fazla ekmek tüketmediğimiz için, biraz bayatlayanları rondodan geçirip gerekli inceliğe geldiğinde kapalı kaplara yerleştirip dolaba kaldırıyorum.Buzdolabında da uzunca bir süre kalabiliyor.Ayrıca galeta unu yerine de kullanabilirsiniz.
 

Patateslerin genelde orta kısımlarını kullanacağım için, haşlama esnasında biraz fazla patatesi haşladım.Hafta sonu haşlanmış patatesleri kullanarak patates ezmesi hazırlamayı düşünüyorum.Fırında kızarmış ekmekler ile servis edilince çok leziz oluyor.Sıklıkla hazırladığımız bu yemeği denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler           ;

6 adet büyük patates
6 adet domates
3 adet yeşil biber
1 çorba kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 kilo mantar
1 çorba kaşığı tereyağı

Köfte için;

400 gr. kıyma
2 adet kuru soğan
Yarım demet maydanoz
3 dilim bayat ekmek
4 diş sarımsak
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pul biber

Hazırlanışı          ;

1- Köfte için kuru soğanları ince ince doğrayın, sarımsakları rendeleyin, maydanozu küçük küçük doğrayın, ekmeği rondodan geçirip inceltin ve köfte için gereken bütün malzemeyi yoğurarak biraz dinlenmeye bırakın.
2- Patateslerin kabuklarını soymadan 1 cm kalınlığında  yuvarlak yuvarlak doğrayın.Derin bir tencerede su kaynatın.Kaynamaya başlayınca tuz ekleyin ve patatesleri haşlayın.Patatesler haşlanınca kabuklarını soğumaya bırakın ve kabuklarını soyun.
3- Patatesler pişerken köfteleri hazırlayın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.200 derece ısıtılmış fırında biraz pişirin.
4- Başka bir fırın tepsisini yağlayın ve haşlanmış patatesleri sıralayın.Üzerine köfteleri sıralayın.Köftelerin üzerine yuvarlak doğranmış domatesleri yerleştirin, kürdan ile sabitleyin ve fırına koyup domateslerin hafif pişmelerini bekleyin.
5- Domates salçasını 1 su bardağı kaynamış su ekleyip inceltin daha sonra 3 bardağı kaynar su ekleyin ve baharatları da ekleyerek karışmasını sağlayın.Hazırlanan karışımı fırındaki yemeğin üzerine eşit şekilde dağıtmaya çalışın ve domateslerin üzerine kesilmiş yeşil biberlerden batırın.Biberler kızarınca yemek hazır durumdadır.
6- Fırının ayarını düşürüp biraz fırında dinlendirip servis yapın.   
7- Mantarı temizleyip ince doğrayın, tereyağı ile suyu çekilene kadar pişirin ve yemeğin yanında servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...