Pesto Sos


Yeşil yeşil parlayan fesleğenleri alınınca yapılacak en güzel şey İtalya'nın en ünlü sosunu hazırlamak.Gerçi ben bunu yazana kadar fesleğen zamanı geçmişti ama ben fesleğen bulunca hazırladım pesto sosu ve yazıyorum.Yoğun bir tempoda çalışan biri iseniz dolabınızda mutlaka bulundurmanızı tavsiye ederim.Pesto sos hazırlanması çok pratik bir sos.Elinizin altında bulunması gerekenler listesine ekleyebilirsiniz.Pesto sosu sadece fesleğen ile hazırladım bu sefer ama daha çok karışık hazırlamayı tercih ediyorum.Pesto sos fesleğen, maydanoz ve ıspanak ile hazırlanabiliyor.Ben maydanoz ile yapılanı daha çok tercih ediyorum, bazen de biraz fesleğen ekleyerek hazırlıyorum.Sade fesleğen ile hazırladığımda bana kokusu ağır geliyor.Siz kendi tercihinize göre hazırlayabilirsiniz.












İçine eklediğiniz çerezler de ayrı bir lezzet katıyor sosa.Pesto sosu hazırladıktan sonra bir kısmını derin dondurucunun buzluk kısmında küçük tabletler halinde dondurabilirsiniz.İhtiyacınız oranında çıkarıp kullanabilirsiniz.
Pesto sosu makarna kullanılan kremalı mantar sosunda, brucetta ekmeklerinde, fırında patates hazırladığımda, pizza hamurunun altında, salata soslarınsa, tavuk ve balık servisinde kullanıyorum.Hazırladığınız yemeklere farklı bir aroma ekliyor.Nefis ,nefis bir tat.

Malzemeler         :

2 su bardağı dolusu fesleğen = ıspanak ya da maydanoz
8-9 diş sarımsak
1/2 su bardağı ceviz
1/2 su bardağı dolmalık fıstık
1/ 2 su bardağı sızma zeytin yağı
1 fincan kaşar peyniri
Karabiber
Tuz

Hazırlanışı             :

Kaşar peyniri yerine eski kaşar da kullanabilirsiniz.Bütün malzemeleri doğrayıcıya koyun ve rondodan çekip püre haline getirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...