Acuka ( ACIKA )


Acuka ile hazırlanmış tost yediniz mi hiç...... İnanılmaz lezzetli oluyor. Bazen bu şekilde tost hazırlayıp küçük dilimler şeklinde domates çorbasının yanında ya da servis yapıyorum. Tam buğdaylı ekmek arasına kaşar peyniri ve bir katta da acuka sürülür ve doğru tost makinesine yola çıkar ve bir süre sonra mis gibi bir koku yayılır. Bu arada bu yazıyı yazarken dışarıdan öyle güzel bir  koku geliyor ki.. Sanırım biri biber kızartıyor. Benim dikkatim çok dağıldı ve kokuya dayanamıyorum. Çünkü biber kızartmasını çoook seviyorum. Hemen ara veriyorum ve doğru mutfağa koşuyorum. Kahvaltıda biber kızartması da olacak sanırım......

Ve yine geldim yazının başına ama bu arada bayağı bir zaman geçti. Annem acukaya benzer daha değişik kahvaltılık sos hazırlıyor. Acukaya benziyor ama yapılışı daha farklı. Bizim oranın geleneksel kahvaltılığı çemen tabi ki.  Annem mısır unu ile birlikte hazırlıyor. Geçen sene hazırlarken birde patlıcan közlemesi eklemiştik çok leziz olmuştu. Bu sene hazırlayabilirsem mutlaka paylaşacağım.

Gelelim acukaya; gelende çok miktarlarda hazırlamayı sevmiyorum. Taze hazırlandığında lezzeti daha iyi oluyor gibi. Tost ve kahvaltılık dışında ben milföy ruloları, çıtır çubukları hazırlarken, bir de tuzlu kurabiyelerde de kullanıyorum. Mutlaka deneyin derim. Özellikle doğum günlerinde ya da partilerde ya da kahvaltılarda çok güzel bir lezzet sunmuş olursunuz.


Ben pişirerek hazırlıyorum ama dilerseniz pişirmeden de hazırlayabilirsiniz. Pişirdiğinizde kokusu ve lezzeti daha güzel oluyor. Eğer salçaları pişirerek hazırladıysanız o zaman tekrar pişirmenize gerek kalmayabilir. Acı ya da tatlı tercihinize göre biber salçayı ayarlamaya çalışın.

Malzemeler:

4 yemek kaşığı tatlı biber salçası
1 yemek kaşığı acı biber salçası
1,5 yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz içi
1 dilim bayat ekmek
1/2 su bardağı zeytinyağı
6 diş sarımsak
Yarım çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı nane
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı kimyon
Az tuz

Hazırlanışı:

1- Ekmeği küçük küçük parçalayarak doğrayıcıya koyun ve iyice ufalana kadar çalıştırın. 
2- Zeytinyağını geniş bir tencerede ısıtın. Fazla ısınıp yanmamasına dikkat edin. Salçaları ekleyerek dairesel hareketlerle karıştırın. Ocağı kısık ateşte tutunki dibini tutmasın. Salça kokusu çıkmaya başladığında sarımsakları ezerek içine ekleyin. Ekmekleri ve baharatları da ekleyin. Tuzu en son tadını kontrol ederek eklemeye çalışın. Salçalar tuzlu olduğu için dikkat etmeniz gerekir yoksa aşırı tuzlu olur.
3- Bir bölümünü küçük kavanozlara sıcakken steril  koyup, kapağını kapatıp, ters çevirip bekletirseniz daha uzun süre muhafaza edebilirsiniz. 
4- Kahvaltıda servis yaparken üzerine biraz daha iri dövülmüş ceviz ve maydanoz ekleyerek servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...