Ev Pidesi


Sabahtan beri miskin miskin otururken yemek olarak ne yapacağınıza bir türlü karar veremedik.  Onumu yapsak bunu mu derken eskiden yazdığım defterlerin arasına daldım ve ev pidesi yapmaya karar verdim.  Sizin de  denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.  Eğer pideyi hazırlarken iki kişi iseniz iki katı malzeme ile hazırlayıp derin dondurucuda birkaç hafta saklayabilirsiniz.  Ben genelde fazla hazırlayıp başka zamanlarda servis yapmayı seviyorum.   


Ben pideleri kıymalı hazırladım.  Siz dilerseniz peynirli ya da sebzeli hazırlayabilirsiniz.  Hazırlanan hamurdan benim yaptığım büyüklükte on sekiz adet çıktı.  Ben pideleri hazırlarken küçük olsun, yenirken bölmek zorunda kalmayalım istedim.  Siz dilerseniz daha büyük ölçülerde de hazırlayabilirsiniz. Küçük ölçülerde hazırladığınızda kişi başı ne kadar yenir hesaplaması daha kolay olur ve de kim nasıl pide yemeyi seviyorsa ona göre karışık pideler hazırlanabilir.    


Kapalı pide gibi hazırlamak isterseniz Pidelerin hamurlarını oval gibi değilde biraz yuvarlak açın.  Harcı içine yerleştirip yayın ve yine aynı şekilde hazırlayıp üst kısmına gelen hamuru elinizle birbirine yapıştırmaya çalışın.  Eğer pideleri piknik için hazırlamak isterseniz kapalı pide yapmak daha iyi olacaktır.  
                              
Malzemeler         :

İçi için;
300 gr. kıyma
2 büyük soğan
5 adet yeşil biber
2 adet domates
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz

Hamuru için;
1 adet yumurta
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
4 - 4,5 su bardağı un 
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz

Hazırlanışı           :

1- Soğanları ince ince doğrayın.  Eğer küçük doğramakta zorlanıyorsanız rondadan çekebilirsiniz ama soğan sulandığı için ben elde doğramayı tercih ediyorum.  Yağda pembeleşinceye kadar kavurun.  İçine ince doğradığınız yeşil biberleri ekleyin ve biraz daha kavurun.  Daha sonra kıymayı ekleyin hafif rengi değişince Doğradığınız domatesleri ve baharatları ekleyip kapatın. Domatesin pişmesini beklemenize gerek yok.  Fırında pişecektir. Domatesleri eklediğiniz zaman ocağın altını kapatın ve bir karışımı bir kaba alın.  Hamur hazırlanana kadar karışım dinlensin.
2- Yumurtanın sarısı ile beyazını ayırın. Beyazı hamura katılacak, sarısı da üzerine sürülecek.  Yumurtanın beyazını, sıvı yağı ve yoğurdu bir çırpıcı kullanarak iyice karıştırın.  4 su bardağı unu, tuzu ve kabartma tozunu yavaş yavaş ekleyerek hamuru yoğurun.  Eğer hamur size yumuşak gelirse yarım bardak unu da yavaş yavaş hamura ekleyin.  Kulak memesi kıvamına gelince hamurun üzerini temiz bir bezle kapatıp biraz dinlendirin.


3- Hamuru ince uzun şerit şekline getirin.  On sekiz parçaya ayırın.  Eğer pideleri daha büyük hazırlamak isterseniz büyüklüğünü kendinize göre ayarlayın.  Yuvarlak bezeler haline getirin.  Masanın üzerini ve bezelerin üzerini hafif unlayın ve bezeleri oval şeklinde açın.  İçine hazırladığınız kıymalı harçtan koyun, hafif yayın.  Uçlarını birbirine yapıştırmaya çalışın, böylece yanları üzerine doğru kıvrılacaktır.  Yanlarını elinizle hafifçe düzeltin.
4- Fırın tepsisini yağlayın.  Hazırladığınız pideleri tepsiye yerleştirin.  Hamurun kenarlarına yumurta sarısı sürün.  Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında kenarları kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...