Zebra Domatesli Kahvaltıllık Salata


Bu zebra domatesleri Sinop köy pazarında buldum. Yaşlı bir teyze satıyordu, yarım kilo kadar aldım ilk önce. Tadını bilmediğim için belki beğenmem diye tedbirli davranmak istedim. Eve gelince salata hazırladık, tadını çok beğenince tekrar pazara gidip elinde ne kadar varsa hepsini aldım. Bu arada elinde sadece 2 kilo kadar vardı. Alıp hepsini gelirken İstanbul'a getirdim. Pazarda birde  pembe domateslerden buldum ve geleceğim gün için 20 kilo kadar domates ayarlayabilir mi diye sordum. Yolculuğa çıkmadan bir gün önce 20 kilo pembe domates elimdeydi. O kadar sevindim ki. Bu kış lezzetli domates konservelerimiz olacak. Yolculuk bitince ilk iş domates konservesi hazırlamak oldu tabi ki...



Bu yazı Atak 25 listesinin 4 yazısı .. Israrlıyım ama umarım bu ayın sonuna kadar ya da  demeyelim iş aksar sonra. Ha gayret geriye kaldı 21 yazı ama geriye kaldı 7 gün. Bugün birde Ev pidesi hazırladık kız kardeş ile hemen onu da yazmayı düşünüyorum. Sonra ki günlerde Sinop ile ilgili 3 yazım olacak.... Böyle devam edecek işte ................


Malzemeler              :

10 adet zebra domates
2 küçük salatalık
1 kalıp beyaz peynir
1 tutam maydanoz
1 tatlı kaşığı susam
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1/2 limon suyu
Tuz

Hazırlanışı                :

1- Zebra domatesleri ikiye bölün. Küçük körpe salatalıkları da kabuklarını soymadan ince uzun olarak ikiye bölün ve sonra dilimleyin.
2- Maydanozları irice doğrayın. Salatanın içine ekleyin.
3- Zeytinyağını, limonu ve tuzu küçük bir kavanozun içinde çalkalayarak harmanlayın. Susamı da doğradığınız malzemenin içine ekleyip sosu üzerinde gezdirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...