Alinazik


Yapımı kolay ve çok lezzetli bir geleneksel et yemeği.Ali nazik,eli nazik ve ala nazik adlarıyla tanınan, yapılışı da yöresel farklılıklar gösteren bir yemek.Közlenmiş patlıcan ile hazırlanan sos ile servis yapılıyor.Közlenmiş patlıcanı ve eti seviyorsanız bu yemek mükemmel bir tercih olur.Birde eğer patlıcan odun ateşinde közlenmişse daha güzel oluyor.Odun ateşinin verdiği is kokusunu çok seviyorum, yemeklere farklı bir tat veriyor. Hazırlanışı da kolay bir yemek.Yemeği hazırlarken kıyma ya da kuşbaşı et kullanılıyor.Eğer işten geliyorsanız ,zamanınız azsa ve ne hazırlayacağınızı bilmiyorsanız ,size tavsiyem bu yemeği hazırlayın.Hem lezzetli hem de bol vitaminli.

Tarifte yoğurt,közlenmiş patlıcan ve et bulunuyor.Sağlığımız açısından da iyi bir seçim sanırım.Bir televizyon programında izledik tarifini ve hemen hazırlıklara başladık.Derin dondurucuda közlenmiş patlıcanlar vardı, yemeği hazırlarken onları  kullandım.Yazın güzel patlıcanlar buldukça közleyip ,kabuklarını soyuyorum ve soğuduğunda buzdolabı poşetlerine kullanabileceğim kadar paylaştırıp derin dondurucuya yerleştiriyorum.Bu yemekte ve bazı et yemeklerinin de yanında dip sos olarak kullanıyorum.Kıymalı yapmak istediğimde;kıyma ,soğan ,domates ve maydanozdan oluşan bir sos hazırlayıp onu kullanıyorum.Ben bu tarifte kuşbaşı et kullanmayı tercih ediyorum.  


Közlenmiş patlıcanı bıçak ile parçalamayın.Bir bardak yardımı ile ezmeyi deneyin.Damak zevkinize göre püre yapabilirsiniz ,ben biraz büyük parçalar kalsın istedim içinde.Kırmızı biberide közleyip ,kabuklarını soyarak kullandım yemekte.

Malzemeler           :

1 kilo kuşbaşı et
1 kilo patlıcan
4 adet kırmızı biber
2 kaşık sıvı yağ
4 diş sarımsak 
Karabiber
Pul biber
Tuz

Hazırlanışı           :

1- Patlıcanları fırında ya da ocak üzerinde közleyip,kabuklarını soyun.Bir tutam tuz karıştırın.Sarımsakları ezin ve yoğurt ile karıştırıp patlıcanlı karışıma ekleyin.
2- Kırmızı biberide közleyip ,kabuklarını soyun ve irice doğrayın.Kuşbaşı eti bir tencereye koyun ve suyunu çekene kadar pişirin.Etler suyunu çekince içine sıvı yağı ve közlenmiş kırmızı biberi ekleyin.Tuzu,karabiberi ve pul biberi ekleyip bir müddet kavurun.
3- Patlıcanları servis kabına alın ve etli karışımı üzerine yerleştirin.Sıcak servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...