Pırasalı Börek


İş çıkışında Taksim'e gezmeye gittim.Taksimin kalabalığında, tarih kokan sokaklarında dolaşmayı çok seviyorum.Bir yandan da çok hüzün verici bir durum.O kadar güzel tarihi yapılar, hepsi yıkık dökük, bir düzensizlik almış başını gidiyor.Oysaki bütün binaların inanılmaz güzel ayrıntıları var.Tarihi yok etmekte çok başarılıyız sanırım.Gezerken de o kadar yoruldum ki.İş zaten çok yorucu, çantam da kocaman içine bir dolu şey de koyunca inanılmaz ağırlaştı.Omuzum kopacak gibi ağrıyor.Ne bu eziyet .....Eve gelince küçük çantalarımı çıkardım, biraz onları kullanıp kolumu dinlendirmem gerekiyor.Çünkü ciddi ağrılarım var.Sağ kolum yamulacak sanırım.


Eşim epeydir istiyordu pırasalı, tavuklu böreği, sonunda hazırladık.Baktım dolapta mantar da var onu da ekledim.Güzel bir aroma kazandırdı iç malzemeye.Mantar yapacağınız bir çok yemeye çok lezziz bir tat katacaktır. Bu iç malzemeyi yemek olarak da sunabilirsiniz.Yanına da yoğurtlu bir salata ile harika olur.İsterseniz böreği de sarımsaklı yoğurt ve pul biberli hazırlanan sos ile sunum yapabilirsiniz.Bu tarz sebzeli böreklere sarımsaklı yoğurt çok yakışıyor.Bir de şu konu var.Börek hazırlarken yağlı kağıt kullanıyorum ama yinede yağlıyorum, börekler böyle daha lezzetli oluyor.Yağsız de denedim ama pek sevmedim öyle.Böreği tepsiye yerleştirirken bir türlü karar veremedim.birleştirdiğim kısım üstte kalsın istedim fakat açılabileceğini düşündüm.Ben de her ihtimale karşı yarısını ters ,diğer yarısını da düz yerleştirdim.Tabi ki birleştirdiğim yerler yukarıda olanlar açıldı.Demek ki ters yerleştirmek gerekiyormuş.Olsun tadı çok güzeldi yine de.....

Malzemeler        :

12 adet milföy hamuru
2 adet tavuk göğsü
7 adet pırasa
1 paket kültür mantarı
1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ 
Tuz
Karabiber
Pul biber

Hazırlanışı             :

1- Milföy hamurlarını temiz bir bez üzerine yan yana dizin ve buzunun açılmasını sağlayın.
2- Pırasalarını iyice yıkayın ve ince ince doğrayın.Biraz sıvı yağ ile kavurun.Tavukları kuşbaşı şeklinde biraz küçük küçük doğrayın.Kavrulan pırasanın içine ekleyin.Tavuk etleri kavrulurken mantarları temizleyip doğrayın ve karışıma ekleyin.Baharatları da ekleyip mantarlar suyunu çekene kadar kavurun.
3- Milföy hamurunu yağlı kağıt arasında merdane ile açın ve biraz kareleri büyütün.Milföy karelerinin ortasına iç malzemeyi yerleştirin ve bohça şeklinde kapatın.
4- Fırını 200 dereceye ayarlayın.
5- Tepsiye yağlı kağıt serin ve kağıdı yağlayın.Hazırladığınız bohçaları aralıklı olarak yerleştirin.Yerleştirirken birleştirdiğiniz kısımı altta getirin.Yumurtayı çırpın ve üzerine sürün.Fırına yerleştirin ve üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...