Sıcak çikolatalı Muffin

Bu da sıcak çikolata ile hazırladığım muffin.Sıcak çikolatayı biraz fazla hazırlamıştım ve bir kısmını işten gelince iştim.Yorgunluğun üzerine çok iyi gitti.Sıcak bir içecek soğuk havada çok ısıtıcı, bir de çikolatalı olunca söylenecek pek bir şey yok.Kalan kısmı ile muffinler hazırladım.Yarın işe giderken benimle gelecekler.Aşure hazırlarken dövülmüş kuru yemiş karışımından artmıştı, onuda içinde kullandım.Bir nevi artan malzemeler ile muffin hazırladım.Bu aralar çok fazla muffin hazırladım umarım kilo olarak geri gelmez.

Uzun zamandır hazırlamak istiyordum bu keki hazırlamayı.Değişik çikolatalı tariflerden sonra baktım hiç kek yapmamışım,çikolatalı kek hazırlamamak olmazdı bende başladım hazırlıklara.Kakao kokulu, yumuşacık çikolatalı muffinler.Yılbaşı için hazırlayabilecekleriniz arasında yer alabilir. 
Muffinlerin üzerine krema hazırlamayı tercih ediyorum.Bazen kuru yemiş dökerim hamurun üzerine ya da meyve.Hiçbir şey yapmazsam pudra şekeri serperim.Muffinlerin üzerine sürülen en güzel şeyde çikolatadır herhalde...

Malzemeler                :

1,5 fincan sıcak çikolata
2 yumurta
2 su bardağı un
2 çorba kaşığı esmer şeker
1/2 fincan sıvı yağ
3/4 fincan dövülmüş kuru yemiş karışımı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Tuz
Krema için;
1/2 paket tuzsuz krem peynir
2 çorba kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı kakao ya da nescafe

Hazırlanışı            :

1- Yumurtayı, esmer şekeri ve sıvı yağı derin bir kapta çırpma teli ile iyice karıştırın.Sıcak çikolatayı yavaş yavaş karıştırın.

2- Kuru malzemeleri ( un, kabartma tozu, vanilya, dövülmüş kuru yemiş karışımı - ceviz, fındık, fıstık - ) karıştırın.

3- Kuru malzeme karışımını sıvı karışıma yavaşça hep aynı yönde karıştırarak hazır hale getirin.

4- Muffin kalıbını yağlayın.Kaşık yardımıyla hamuru kalıplara paylaştırın.Önceden ısıtılmış 170 derecede 15 - 20 dakika karıştırın.Bıçak batırıp pişmediğini anlayabilirsiniz.Piştikten sonra tepside 10 dakika, sonra telin üzerinde 5 dakika dinlendirin.

5- Krema malzemelerini karıştırın ve muffinlerin üzerine sürün.Daha sonra çikolata kırıntısı ile süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...