Çıtır Tavuk


Küçük, çıtır çıtır ve sıcacık tavuklar.
Koca bir fırın tepsisini üç adet but ile hazırlayabiliyorsunuz ve o kadar çok görünüyor ki.Doğal olarak ilk başta gözünüzü doyuruyor.Tam bir diyet yemeği.Pane harcı kullanarak hazırladım.Pane harcı kullanarak tavuk kızartmayı çok seviyorum ama kızartmanın tehlikelerini bildiğim için çok nadir hatta yılda bir iki kez yaparım ancak.Geçenlerde fırında hazırladım ve nefis oldu, paylaşmak istedim.Hazırlanışı çok basit, lezzeti süper bir tavuk kızartması.Evde mısır gevreği + galeta unu varsa pane harcını kendiniz de hazırlayabilir, gönül rahatlığı ile yiyebilirsiniz.

Normalde üç kişiye yetebilecek bir yemek ile bu şekilde altı kişiye servis yapabilirsiniz.Parça parça olduğu için çok görünüyor.Yanına yeşil salata ya da yoğurtlu salata ile servis yapın.Süper doyurucu ve sağlıklı bir yemek oldu.Ben yoğurtlu kereviz salatası ile servis yaptım.Hızlıca hazırlayın, fırına sürün, eğer fırınınız saat ayarlı ise şu soğuk havalarda yapılabilecek en güzel şeyi yapın.Battaniyenin altına girin ve keyfinizi çıkarın.

Bu küçük çıtırları ertesi gün soğuk yemeyi de seviyorum.Küçük küçük halkalar halinde kesin dilediğiniz malzemeler ile hazırlayabileceğiniz güzel bir sandviç hazırlayın.Ve ertesi gün işe götürebileceğiniz aparatif yemeğiniz olsun.Hem doyurucu hem de sağlıklı.Fırında kızartmak, tavada kızartmak kadar güzel oluyor, o yüzden fırında kızartmak her zaman ilk tercihiniz olsun.Fırındaki tavuklar altın rengini aldığında pişmiş demektir.Çok uzun süre fırında tutmayın yoksa çok sert olur yiyemezsiniz.



Malzemeler        :
3 adet tavuk göğsü
2 paket pane harcı
2 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz

Hazırlanışı          :

1- Yumurtaların içine tuz ilave edip çırpın.Pane harcının içine karabiber ekleyin.
2- Tavukları 2 cm kalınlığında şeritlere ayırın.Önce yumurtaya sonra pane harcına bulayın.
3- Fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve fırça yardımı ile yağlayın.Tavukları tepsiye dizin ve üzerine fırça yardımı ile sıvı yağ gezdirin.Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında tavukların üzeri altın sarısı renk alana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...