Çıtır Çubuklar

Bazen elimin altında atıştırmalık olarak yiyebileceğimiz yiyeceklerin olmasını severim.Bu çıtır çubuklarıda artan milföyleri kullanmak için hazırladım.5 adet küçük kare milföylerden 20 adet fırıldak rulolar çıkıyor.Kaşar peynirli dilimlerden yola çıkarak bu çubukları hazırladım.Kaşar peynirli çubuk da hamur ve kaşar peyniri ile hazırlanıyor.

Milföyleri açın, ince kesin ve döndürün.Birde patlıcanlı tahinli salata hazırlayın ve batıra batıra yiyin.Özellikle piknik zamanı hazırlamak için ideal bir besin.Milföy hamurundan hazırladığım bir börekte acuka kullanmıştım.Çıtır çubuklarda da ona yakın bir tat elde etmek istedim.Biber salçası kullanarak bir sos hazırladım ve milföy hamurlarının üzerine sürdüm.İster kahvaltı için, ister atıştırmalık, isterseniz piknik sepetiniz için hazırlayın çok lezzetli çubuklar elde etmiş olursunuz.

Soğuk ya da sıcak olarak tüketebileceğiniz, küçük atıştırmalık yiyecekler....Özellikle evde öğrenciler varsa ya da bilgisayarda ve de kitap okurken yanınızda bulundurabileceğiniz tuzlu ve baharatlı atıştırmalık.Yarın işe giderken yanıma almak için biraz kalır umarım...............

 Malzemeler   :
5 adet milföy hamuru
1 dolu kaşık biber salçası
4 diş sarımsak
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çorba kaşığı su
1 çay kaşığı kimyon
Karabiber
Tuz

Hazırlanışı   :

1- Milföyleri unladığınız tezgahta merdane ile açın.Hepsinin aynı boyda olmasına dikkat edin.

2- Biber salçasını, zeytinyağını , suyu ve baharatları karıştırın.Milföy karelerinin üzerine sürün.Bir milföy karesini 5 adet şerit çıkacak şekilde kesin.İki ucundan tutup çevirerek uzun rulolar hazırlayın.
3- Yağlı kağıt serili fırın tepsisine sırayla yerleştirin.Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...