Elma Dilimleri


Elma ile tarçının karışımı ,kokusu mükemmel bir meyveli tatlı...

Klasik vanilya poşetlerinin üzerinde vardı bu tarif.Çoğu zaman çok güzel tarifler olur.Genelde denemeye çalışırım, bazen değişiklik yapar, farklı lezzetler yakalamaya çalışırım.Denedim, çok beğendim ve paylaşmak istedim.Benim elmalarım az geldi sanırım, bir adet fazla koyabilirsiniz.Ben bir dahaki denememde elmasının biraz daha fazla olması gerektiğini düşünüyorum.Birde kremayı tatlının üzerine koymak için yeteri kadar soğumasını bekleyecek kadar sabırlı olmak gerekiyor.Yoksa benim düştüğüm hataya düşersiniz.Kolunuz yorulana kadar çırpıp, kabarttığınız krema sıcaktan söner, erir gider. 
Malzemeler              :

4 adet elma
1/2 çay bardağı şeker
1 paket vanilya
1 çay bardağı tarçın
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 yumurta
50 gr. tereyağı
1 çay bardağı krema
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı pudra şekeri
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı       :

1- Elmaları soyun ve dilimleyin.20x30 cm boyutlarındaki yağlanmış kalıba koyun.Elmalara şeker, vanilin ve tarçını karıştırıp üzerine dökün.Üzerine dövülmüş cevizi serpip 160 derece ısıtılmış fırında 20-25 dakika kadar pişirin.

2- Yumurta, oda sıcaklığında tereyağı, krema, süt ve pudra şekerini çırpma kabına alın.Üzerine elediğiniz un ve kabartma tozunu ekleyip mikser ile 2 dakika çırpın.Fırından çıkarttığınız elmaların üzerine dökün ve 160 derecede 15-20 dakika kadar pişirin.

3- Elmalar pişip soğuduğunda üzerine tarçın serpin.Servis yaparken krema çırpıp kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...