Nohutlu Börek

Bu da annemin tatil dönüşü bize hazırladığı börek.Geçmişten gelen bir geleneksel böreğin tarifini yazıyorum.Bloğu açmaya karar verdiğimde elimde bulunan tarifleri topladım ve inanılmaz tarifler ile karşılaştım.Bunların arasında bir de geçmişte annemin pişirdiği, şimdi benim unuttuğum ve blok sayesinde hatırladığım tarifler var.Bunlardan biri de nohutlu börek, hemen aklınıza tuzlu bir börek gelebilir ama tuzlu değil,bu börek tatlı.

Ben bu böreği tamamen unutmuştum.Annem memleketten ziyarete gelince , yemek bloğumdan da haberdardı ,ne ekleyebiliriz diye düşünürken beraber bu tarif aklımıza geldi ve hazırlıklara başladık ben de hazırlanışını öğrenmiş oldum.Şimdi de bloğumda tanıtıma çıktı.Geleneksel mutfağımızın vazgeçilmez gıda maddeleri arasında yer alan nohut ile hazırlanıyor.Bakliyatları hayatımızın içine mutlaka sokmamız gerekir.Düzenli olarak bakliyat yerseniz gerekli bütün mineralleri ve vitaminleri almış olursunuz.Yapılan araştırmalara göre haftada en az iki kere bakliyat tüketmek gerekiyormuş.Ben de buna dikkat etmeye çalışıyorum.Bakliyatları (kuru fasulye, nohut, yeşil mercimek, kırmızı mercimek, buğday) genelde biraz fazla haşlıyorum ,istediğim zaman hazır oluyorlar.Bakliyatlardan neler yapıyorum?...Salata , humus, yemekler ve böreklerde kullanıyorum.

Gelelim böreğimizin tarifine ; nohutları birgün önceden ıslatın (annem ıslatırken içine karbonat da ekliyor.)Nohudu her zaman pişirdiğinizden biraz daha fazla pişirin,püre hazırlamamız gerekiyor iyi pişmezse zor olur.Bu böreğin kuru fasulye ile de yapıldığını duydum akrabalarımdan,isterseniz kuru fasulye ile de deneyebilirsiniz.Ben nohutlu olanı çok seviyorum ama daha fasulye ile denemedi.

Malzemeler        :

4 su bardağı nohut
6 yaprak yufka
2 su bardağı şeker
2 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ

Hazırlanışı            :

1- Nohutları bir gece önceden ıslatın.Daha sonra nohutlar iyice dağılana kadar pişirin.Soğumaya bırakın ve temiz bir bezin arasına koyarak biraz ezin ve kabuklarının çıkmasını sağlayın.Nohutları derin bir kaba alın ve içine şekeri ilave edin.Nohut ile şekeri püre haline gelene kadar yoğurun.
2- Fırın tepsisini yağlayın.Geri kalan yağı ,sütü ve yumurtayı mikser yardımıyla çırpın.
3-Tepsinin en altına düz olarak ilk yufkayı yerleştirin,kenarları dışarı taşsın.Her yufkanın arasına sıvı karışımdan dökün.Son yufka hariç hepsini buruşturarak yerleştirin.İç malzemeyi iki eşit parçaya bölün.Her iki yufka arasına (iki kat oluyor) iç malzemeden yerleştirin.Son iç malzemeden sonra bir tane daha yufka yerleştirin ve sonra dışarıda kalan ilk yufkanın kenarlarını en üste gelecek şekilde kapatın.Şimdi sıra son yufkada onu da düz olarak böreğin üzerine yerleştirin dışarıda kalan kısımlarını da böreğin alt kısmına doğru katlayın, en alta gelsin.
4- Önceden 200 derecede ısıtılmış fanlı fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...