İncirli Kek



Tatilde memlekete gittiğimde tarifi bulup elime tutuşturan kardeşim için biraz değişiklikler yapıp hazırladığım kremalı incirli kek tarifi.İncirli bir kek hazırlayıp üzerine krema ekliyorsunuz, ben bir de muz ile servis yapmak istedim.Kek ile kremanın arasına ve üzerine muz dilimleri ekledim.Kekin içinde incir olduğu için pek kabarmıyor.İnce bir kek oluyor, ben ince olmasını sevdim ama daha fazla kabarsın isterseniz kabartma tozunu iki adet kullanabilirsiniz.O zaman daha kabarık bir kek elde edersiniz.Krema ile meyveler ekleyerek servis yapın.Keki, ıslak kek gibi nemlendiriyorsunuz.Bu aralar memlekette bu kek çok popüler.Meyveli kekleri sevenler için mutlaka deneyin derim.Orijinal tarifte kuru incirler küçük küçük doğranıyordu, ben içine biraz sıvıyağ ekleyip rondoda püre haline getirerek kek malzemesinin içine ekledim.Hamurun içine güzelce yayılsın istedim.Sizde rondodan geçirmek isterseniz mutlaka sıvıyağ ekleyin.

Malzemeler            :
6 adet kuru incir, suda ıslatılmış
1 su bardağı ceviz içi
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
3 yumurta

1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı sıvıyağ
2 adet muz
Şerbeti          :
1,5 su bardağı su
1 yemek kaşığı nescafe
 yarım su bardağı toz şeker
Muhallebi           :
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı  un
1lt süt
5 yemek kaşığı toz şeker
50gr tereyağı
1 poşet toz krem şanti
Hazırlanması         :
1. İncirleri sıcak suyun içinde biraz bekletin ve sıvıyağı ekleyip rondodan çekip, püre haline getirin.Cevizi de rondodan geçirip ufaltın.
2. Kek için yumurta ve şekeri çırpın, cevizi, unu, kabartma tozunu ekleyip karıştırın. En son inciri ekleyip dikdörtgen borcama dökün ve 160C de pişirin.
3. Pişerken krem şanti haricindeki malzemelerle muhallebiyi yapın. Piştikten 5 dakika sonra 1 poşet toz krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın.
4. Kek piştikten sonra 3-4 dakika dinlendirin.Şerbet malzemelerini karıştırıp  kekin üzerine dökün.Soğuyan kekin üzerine dilimlenmiş muzu kekin üzerine yayın, sonra muhallebiyi üzerine yayın, buzdolabında 2-3 saat bekletin.Küçük servis kaplarına yerleştirip üzerine muz dilimleri koyup servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...