Tırtıl Kurabiye


Bu tarifi tatile gittiğim zaman yengem yaptı, bana da yazmak düştü.Bu tarifin yazılı bulunduğu defteri görünce çok çoook şaşırdım.Çünkü bu bahsi geçen defter benim yıllar önce yemek tarifleri yazdığım defterdi.Yaklaşık olarak 8. sınıf zamanlarımdan kalma.Yani uzun zaman önceden kalma, defter sayfaları sararmış bir şekilde şu an.Tabi ki hemen aldım defteri ve zamanla içinde yazmış bulunduğum her şeyi buraya aktarmayı düşünüyorum.Ortaokulda yemekler hazırlardık okulda, ben de onları hep bir defterde biriktirirdim.Nereden bir tarif bulursam yazardım.Tırtıl kurabiye bu tariflerin ilki, bakalım arkadan hangi tarif gelecek.Bu bloğu bir yandan da elimde bulunan ya da benim hazırladığım bir çok tarifi bir yerde planlı olmasını istedim.Her şey o kadar karışık bir durumda idi ki,bu şekilde toparlanmış oldu.


Tırtıl kurabiyeyi hazırladığınızda kalıp ile çalışmanız gerekir.Kenarı tırtıklı bir kalıp olası tırtıl etkisi olasını sağlar.Ben bu tarifi kullanarak biraz daha farklı kurabiyeler denemek istiyorum.Evdeki malzemelere baktığımda sıradaki tarif olarak muzlu bisküviyi hazırlamayı düşünüyorum.

Resim yazısı ekle



      Malzemeler         :

2 su bardağı şeker
1/2 paket tereyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar un

Hazırlanışı          :

1- Yumurtayı, şekeri, yoğurdu, sıvıyağı ve tereyağını karıştırın.
2- Bir miktar un ile karbonatı karıştırın ve yavaş yavaş sıvı karışımın içine karıştırın.
3- Kulak memesi kıvamına gelene kadar azar azar ölçülerde un ekleyin.
4- Hamur hazır olunca uygun kalıp kullanıp tepsiye sıralayın.Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...