Domates Sosu

Gökçeada tatilimizden gelen domatesler ile kış için sos hazırlamak istedim.Gökçeada tatili çok dinlendirici idi.Hele birde gezi yorgunluğunuzu, güneş batımını bir bardak demli çay eşliğinde tepeden seyretmek harika harikaaaa.Adanın kadife gibi rüzgarı da sardımı tenini saatler geçirebilirsin yıldızlar parlayana kadar....Güneşi seyrettikten sonra yere yatıp geceyi,yıldızları seyretmek gerekir.İstanbul da hiç bu kadar parlak değiller ,şehrin ışıkları söndürüyor hepsini.

Gökçaada'da organik tarım yapılıyormuş,bunu duyduğumda dönüşte organik ürünlerden alıp kışlık hazırlarım diye düşündüm.Böyle bir fırsatı kaçırmamak gerekir.Bol domates alıp sos yapıyorum ve kavanozlarda muhafaza ediyorum.Kışın domates çorbası, makarna sosu yapımında kullanıyorum.Kış gelmeden Bu tarifi bir kaç kez tekrarlıyorum.Ben sosu sade hazırlayıp açtıktan sonra tatlandırmayı seviyorum.Böylece açtığım zaman daha farklı yemekler yaparken kullanabiliyorum.


Sos sıcakken kavonazlara koyuyorum.Kavanozlara koyarken en büyükleri değilde küçük olanları tercih ediyorum,hatta birkaç tane de  mini mini kavanozlar dolduruyorum.Biber ya  da patlıcan kızartması yaptığım zaman sos hazırlamak için kullanıyorum.Sosları yaparken bazen rondodan çekip pişiriyorum.Başka bir zaman yeniden yapacaksam ve vaktimde varsa doğrayıp hazırlamayı tercih ediyorum.

Malzemeler        :

4 kilo domates
1,5 çorba kaşığı tuz

Hazırlanışı               :

1-Domatesleri yıkadıktan sonra büyük bir tencereye koyun ve üzerine su doldurun.Bir iki dakika kaynasın ve çıkarın.Böylece kabukları incecik soyulacaktır.Bıçak ile bir çizik atın domatese gerisi kolay incecik zar gibi soyulacaktır.
2-Kabuğunu soyduğunuz domatesleri bölüp ortalarını çıkarın.İsterseniz doğrayın ya da mutfak robotu ,rondo gibi mutfak gereçleri ile püre haline getirin.
3-Tencereye koyun ve deniz tuzunu ekleyin.Kaynamasını bekleyin. Bu arada ara sıra karıştırmayı unutmayın yoksa dibini tutar.Kaynama kıvamına geldiğinde altını kısığa alın ve suyunu çekmesini bekleyin.Domatesin tüm suyunu çekmesi 1,5 saati bulacaktır.
4-Kavanozlarınızın ve kapaklarının steril olmasına dikkat edin.Domatesler suyunu çektiği zaman sıcak sıcak kavanozlara koyun ve kapağını sıkıca kapatmaya çalışın.Çok güç uygulamanıza gerek yok aslında.
5-İçini doldurduğunuz kavanozları kapakları alta gelecek şekilde bir bezin üzerine sıralayın.Yaklaşık 3 gün bu şekilde kalacak.Daha sonra ters çevirip kontrol ediyorsunuz,eğer kapağı içe çökmüş ise tamamdır.Bir 3 gün de böyle bekletin her ihtimale karşı.Sosumuz hazır.Eğer kapak tutmamış ise kavanozu açın ve sosu kullanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...