Yaban Mersinli Kurabiye


Sıcak kurabiyemiz pişirildi ve sıcak bir içecek ile servise hazır.Kurabiyeyi çok seviyorum fakat sağlık açısından korkularımdan dolayı az pişirmeye çalışıyorum.Kurabiyeleri hazırlarken bir nebze içimi rahatlatmak için ufak tefek değişiklikler ya da eklemeler yapıyorum.İçine kuru meyveler ve / ve ya kuru yemişler eklerim ya da zencefil rendelerim.Ya daaa içinde hafif eriyen bitter çikolatalar (en sevdiğim tercihim)..Bu kurabiyeye kurutulmuş yaban mersini ekledim.Tatlandırıcı olarak da 4/3 oranında esmer (natürel) şeker kullandım.Ununda bir kısmını tam buğday unu kullanıyorum.Bir de vanilya ekstresi bulup kullanabilsem çok sevineceğim.En iyisi votka alıp vanilya ekstresi hazırlamak.

Bütün bunlardan sonra kurabiyeler gönül rahatlığı ile yenilebilir,tabi ki abartmamak kaydı ile..Hazırladığım kurabiyelerin bir kısmını paketledim,bir küçük pakette, bitter çikolatayı yanına yerleştirdim.Artık işe gitme vakti geldi.Atıştırmalıklarım hazır,acıkmaktan korkmuyorum.Çantamda hazır kurtarıcılarım.İşe gittiğimde mola vakti, sıcak bir kahve hazırlayıp içine kurabiyeyi batıra batıra yemek istiyorum.

Malzemeler          :

125 gr.margarin
2 çorba kaşığı sıvı yağ
1,5 su bardağı tam buğday unu
3/4 su bardağı tam tahıllı gevrek
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı tuz
1 su bardağı kurutulmuş yaban mersini
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı          :

1-Yumurta,margarin ve sıvı yağı krema kıvamına gelene kadar çırpın.
2-Unu başka bir kapa alın.Tuzu,vanilyayı ve kabartma tozu ekleyip çırpma teli ile karıştırın.Tam tahıllı gevreği elinizde kırın ve tarçın ile birlikte unlu karışıma ekleyip tekrar karıştırın.
3-Sıvı karışım ile unlu karışımı birbirine ekleyin ve iyice karıştırın.Yaban mersinlerini ekleyin
4-Kaşık yardımı ile yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye hamurdan parçalar yerleştirin ve üzerine biraz bastırın.
5-Önceden ısıtılmış 175 derecedeki fırında 13 dakika pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...