Kakaolu Fındıklı Kurabiye



Gecenin bir yarısı canımız tatlı bir şeyler istedi.Kurabiye yapmalım dedik açtık dolabı evde ne varsa onları kullanarak kurabiye yaptık.Bir sürü yedim artık durmam gerekiyor ama yazıyı yazarken gözüm kurabiyelere kayıyor.Ye beni ,ye beni diyorlar kurabiyeler.Kokusu burnuma gelirken o kadar zor ki yememek.Daha sonra yiyemeyeceğim lezzetleri düşününce durdum.Diyet yapmak istemiyorum.

Kurabiyenin içinde bulunan fındıkların iri olmasını istedim.O yüzden rondodan çekmedim ,bir buzdolabı poşetine koyup eski usülde, bardak yardımı ile büyük parçalar olacak şekilde kırdım.Siz ufak olsun istiyorsanız rondoda çekin un halinde hamura karışınca da çok güzel olur.İsterseniz içine fındık koymadan sadece üzerini süslemek için bir tane fındık yerleştirebilirsiniz.Ben en çok rondodan çekilmiş olarak kullanılanı sevdim.Damak tadınıza göre siz hangisini severseniz öyle deneyin.

Kurabiyelerin hepsini tüketmek istemiyorsanız kişi başına kaç tane yenilebilirse o kadar beze hazırlayın ve pişirin.Hamurun geri kalan kısmını rulo yapın önce yağlı kağıda sarın ,sonra streç filme sarın.Derin dondurucuda saklayın.Dilerseniz bütün hamuru pişirip yiyebileceğiniz kadarını yedikten sonra artanını pişmiş olarak derin dondurucuya kaldırabilirsiniz.Ama bu büyük bir risk.En iyisi pişirmeden hamuru olarak derin dondurucuya kaldırmak.Hepsini yeme riskini göze almamak gerekir.Aslında en güzeli dostlarla paylaşmak.Herkes azar azar yiyeceği için, en güzel seçenek bu olur sanırım.Güzel şeyleri dostlarla paylaşmak gerekir.Ben bazen iş yerine de getiririm.Arkadaşlar ile çay molasında keyif yaparız.Kuru kuru dire mi çay?.............Ben birde komşulara yapılanlardan bir tabak verme geleneğini de çok severim.Bir de gelen tabaklar da boş yollanmaz tabi ki.Öyle zamanlarda derin dondurucuda bulunan kurabiyeler beni kurtarır.Çıkartıp oda sıcaklığına getirdiğinizde taze gibi olurlar.


Malzemeler              :

4 su bardağı un
250 gr. margarin
2 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1paket kabartma tozu
1paket vanilya
1 çay bardağı kakao
1 tatlı kaşığı türk kahvesi
1 su bardağı fındık

Üzeri için:
1 su bardağı hindistan cevizi

Hazırlanışı            :

1- Oda sıcaklığında margarini, yumurtayı, şekeri karıştırın.
2- Kuru malzemeleri (un, kabartama tozu, vanilya, kahve) karıştırın ve diğer malzemelerin içine ekleyip yoğurun.
3- Fındığı isteğinize göre rondoya çekin ve karışıma ekleyin.
4-Tepsiye yağlı kağıt yerleştirin ve bezelerinizi hazırlayın ve üzerine hindistan cevizi serpin.Önceden ısıtılmış fırında (fanlı) 200 derecede 25 dakika pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...