Çikolata Topları



Sevdiğim bir sürü malzemenin bir arada olduğu bu atıştırmalıklar tam bir vitamin deposu.Aşırı tüketmediğiniz sürece sağlığımıza faydası var.Azı yarar, çoğu zarar ürünlerden.Ne diyelim tadında bırakmak gerekir bazen de...Masamızda kuru yemişler, kurutulmuş meyveler ve tabi ki bitter çikolata mutlaka bulunur.Bu tarif de onların karışımında oluşuyor.Bir ısırıkta hepsinden tatmış oluyorsunuz.Küçük kutular hazırlayıp hediye paketleri hazırlayıp iş arkadaşlarınıza götürebilirsiniz.Ben işe giderken evde hazırlanmış yiyecekleri çantamda, dolabımda bulundurmayı seviyorum.Çünkü acıkınca çok sinirli biri oluyorum.O yüzden açlık sınırına gelmeden atıştırmalık bir şeyler yemem gerekiyor.

Bu tarz bir yiyeceği pastaneden almıştık.Çok nefis, küçük kurabiyeler gibi çikolata yumakları.İçinde patlamış mısırın parçalanmış hali ve ceviz vardı sanırım.Bu aralar mısırdan korktuğum için genelde kullanmıyorum.Bende evde bulunan bütün malzemeleri mutfak tezgahının üzerine çıkardım.Neler ile hazırlayabilirim, hangisinin tadı birbirine uyar diye düşünmeye başladım.Seçimlerimi yaptım.Diğerlerini yerlerine kaldırdım.Şimdi hazırlıklara başlamak gerekiyor.Atıştırmalık olarak çok güzel olacak sanırım.En güzel yanı da uzun süre dayanabilmesi.Zaten bozulmayan ürünler ile hazırladığınız için birkaç hafta dayanabilecek bir atıştırmalık elde etmiş oluyorsunuz.

Benim hazırladığım çikolatalı atıştırmalıkta biraz badem ve fındık,yaban mersini ve biraz da vişne kurusu vardı evde onları kullandım.Çikolata tercihim de tabi ki kakao oranı yüksek olan bitter çikolatadan yana.Büyük bir zevkle hazırladım.Erimiş çikolata ile karıştırdım ve sabırsızlıkla dolapta soğumasını bekledim.Hazırlıklar bittikten sonra derin dondurucuda çikolataların donmasını sağlayabilirsiniz.Benim derin dondurucum dolu olduğu için dolapta soğutmak zorunda kaldım, o yüzden bu işlem uzun sürdü.

 Malzemeler               :

320 gr. bitter çikolata ( 3 küçük paket )
1,5 su bardağı badem
1 su bardağı fındık
1 su bardağı vişne ve yaban mersini karışımı

Hazırlanışı                  :

1- Çikolatayı küçük parçalar halinde doğrayın.Çok yayvan olmayan bir tencereye biraz su koyun ve suya değmeyecek şekilde üzerine cam bir kap yerleştirin.Doğradığınız çikolataların yarısını cam kabın içine koyun.Suyun fokurdamasına izin vermeyin.Suyun cama değmemesi gerekiyor.Çikolata yavaş yavaş eriyecektir.Pürüzsüz kıvama geldiğinde kalan çikolataları da ekleyin, hemen eriyecektir ve parlaklığını kaybetmeyecektir.
2- Tavayı ocağa koyun ve ısınmasını sağlayın.Bademleri koyup biraz kavurun ve soğumaya bırakın.Aynı işlemi fındıklar için de yapın.Kuru yemişlerin kavrulması aromalarının çıkmasını sağlayacaktır.
3- Kurutulmuş meyveleri, badem ve fındığı doğrayın.Erimiş olan çikolatanın içine dökün.Tahta bir kaşık yardımıyla karıştırın.
4- Dolabınıza sığacak büyüklükte bir tepsinin içine yağlı kağıt yerleştirin.Kaşık yardımı ile kurabiyeler gibi bezeler halinde karışımı yerleştirin.Birleşen yerler varsa ayırın.Dolaba koyun ve atıştırmalık çikolatalar donsun ve servise hazır olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...