Soğuk Çorba


Hazırlaması çok pratik bir çorba hazırlayalım şimdi...
Bakliyatları haftada iki kere yemek gerekiyormuş.Bende salata, çorba ve yemeklerde kullanmaya çalışıyorum.Fazla kilo almamak için yemeklerden önce çorba içmekte fayda var diye düşünüyorum.Hele de böyle pratik çorbalar işinizi kolaylaştırır.Bu çorbayı hazırlarken ilk önce hangi bakliyatları kullanacağınıza karar verip öyle işe başlıyorsunuz.Neler kullanabileceğinize gelince; nohut, buğday ve yeşil mercimek ile hazırlanır genelde.Genelde bu bakliyatları derin dondurucuda haşlanmış olarak saklamayı seviyorum.Çalıştığım için mutfaktaki işimi kolaylaştıran her şeyi seviyorum.

Ben yeşil mercimek ve buğdaydan hazırladım bu çorbayı.Çok sağıklı bir yiyecek olduğu için haftada bir salata, çorba ya da yemek yapıp tüketiyoruz.Yeşil mercimek sağlık açısından en yararlı bakliyatlardan biridir.Özellikle kansız,halsiz kişiler için vazgeçilmez yiyeceklerden.Bizimde haftada bir yenilmesi gerekenler listesine girmiş durumda...Ve bu çorbanın hazırlanışı çok pratik lezzeti güzel bir çorba.İsterseniz buğday ve nohut ile de hazırlayabilirsiniz ya da istediğiniz malzemeler ile tatlandırabilirsiniz.

Ben bakliyatları genelde düdüklü tencerede haşlıyorum.Bazen baliyatlarla yiyecek bir şeyler hazırlamak istediğimde akşamdan ıslatmamış oluyorum.O yüzden düdüklü tencereyi tercih ediyorum.Genelde kullanmam gerekenden daha fazlasını haşlıyorum ve derin dondurucuya yerleştirip gerekli olan zamanda kullanıyorum.Bazen de buzdolabında saklayıp birkaç gün sonra salata hazırlıyorum.Eğer düdüklü tencereniz yoksa akşamdan ıslatıp bekletmeniz gerekiyor.Bakliyatları ıslatırken de, pişirirken de ayrı ayrı kaplar kullanın.Size düdüklü tencerede denediğim süreleri yazayım;

Buğday ( ıslatılmamış )             : 20 dakika
Yeşil Mercimek ( ıslatılmamış ) : 20 dakika
Nohut ( ıslatılmamış )               : 40 dakika

Malzemeler        :
1 su bardağı buğday ( haşlanmış )
1 su bardağı yeşil mercimek ( haşlanmış )
2,5 su bardağı yoğurt
1 su bardağı su
2 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı tuz

Hazırlanışı            :

Yoğurdu ayran kıvamına getirip,bütün haşlanmış bakliyatı ekliyoruz ve üzerine baharatlarını ekleyip biraz dolapta soğumasını bekliyoruz. Bu kadar basit,lezzetli bir o kadar da sağlıklı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...