Sucuklu Mantarlı Pizza

Ev yapımı pizza.Çok leziz ve hangi malzemeler ile hazırlandığına emin olduğunuz bir yiyecek.Üzerine de ev yapımı ya da kalitesinden emin olduğunuz ürünler varsa gönül rahatlığı ile istediğiniz kadar yiyebilirsiniz.Ben evde hazırlanmış ne olursa olsun bitirene kadar içim rahat etmez.Yanlış anlamayın yemeği sevdiğim için değil israf olmasın diye..:)Tatilde kardeşlerim ziyarete gelince küçüğü kıramadık iki gün üst üste pizza hazırladık.Ailecek bu zevki tatmak güzeldi.Uzun zamandır beraber zaman geçirememiştik.Pizza hazırlandığında evin kalabalık olması ,masa başında heyecanla pişmesini beklemek güzel oluyor.
Ev yapımı, sucuklu ve mantarlı pizza her zaman ilk tercihimdir.Bunu yanında sebzeli pizzaları da sık hazırlarım.Pizzanın üzerine sağlık açısında emin olmadığın yiyecekleri koymamaya çalışıyorum.Pizza hamurunu da ince hazırlamayı tercih ediyorum.Aldığımız kalori miktarını biraz olsun azaltıyor.Hamurun üzerine yazın hazırlamış olduğum domates sosunu kullanıyorum.Bazen de domates sosunun altına pesto sosda  sürüyorum.Farklı bir tat veriyor pizzaya.Benim pizzam biraz fazla pişti ,siz kaşar peyniri ekledikten sonra dikkat edin.

Genelde hamuru hazırladığımda küçük bir miktar artar.Hamuru ince hazırlamayı sevdiğim için.Eğer siz hamuru kalın seviyorsanız hamurun tümünü kullanın.Artan hamuru derin dondurucuya kaldırıyorum ve bazen kahvaltı için bazen atıştırmak için genelde sebzeli pizzalar hazırlıyorum.Bazen sebze yemeklerinden ya da kullanabileceğim diğer yemeklerden artan olursa ikini birleştirip değişik lezzetlerde pizzalar pişiriyorum.Özellikle ateşte közlenmiş patlıcan ile hazırlamayı çok seviyorum.Neden ateşte közlenmiş derseniz o ateşin verdiği is kokusunu çok seviyorum.Patlıcanlı pizzayı en kısa zamanda yayınlayacağım.Siz de hangi malzemeyi kullanırsanız kullanın.Kalabalık bir ortamda yiyin, Lezzeti daha güzel olacaktır emin olun.Dostlarla paylaşılan her şey güzeldir.PAYLAŞMAK GÜZELDİR.


Malzemeler           :

Hamuru için;
100 gr. margarin
1 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Tuz

Üzeri için;
2 adet kırmızı biber
4 adet yeşil biber
10 adet mantar
1 su bardağı siyah zeytin
1/2 su bardağı yeşil zeytin
1,5 su bardağı domates sosu
1 küçük sucuk
Pizza baharatı

Hazırlanışı         :

1- Hamur için gerekli malzemeleri hazırlayın ve hamuru yoğurun.
2- Mantar,yeşil biber ve kırmızı biberi aynı büyüklükte doğrayın.Yeşil ve siyah zeytinin çekirdeklerini çıkarın ve ikiye bölün.Sucuğu ince dilimlere ayırın.
3- Hamuru bir merdane yardımı ile açın, fırın tepsisine yağlı kağıt yerleştirin ama üzerini yağlayın.Hamuru üzerine koyun ve dışarıya taşan hamuru kesin.Şimdi üzerine sıra geldi.İlk olarak domates sosunu açılan hamurun üzerine yayın, tuz ve karabiber ekleyin.Sebzeleri dizin ve pizza baharatını serpin.Önceden ısıttığınız 200 derecedeki fırına koyun pişmeye yakın sucukları ekleyin.Sucuklardan beş dakika sonra rendelenmiş kaşar peynirini serpin.Kaşar peyniri eridiğinde pizza hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...